افزایش سطح مبادلات تجاری چین و کره شمالی در یک ماه اخیر

علی‌رغم اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، سطح مبادلات تجاری پکن و پیونگ‌یانگ در یک ماه اخیر افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، داده های آماری نشان داد سطح مبادلات تجاری چین با کره شمالی در ماه نوامبر به 388 میلیون دلار افزایش یافته است. با این حال، سطح مبادلات تجاری پکن و پیونگ یانگ در ماه های اخیر در پی افزایش تحریم ها علیه کره شمالی و وادار شدن چین به اعمال فشار بیشتر بر همسایه خود، هنوز هم در سطح بسیار پایینی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین، در مجموع سطح مبادلات تجاری پکن و پیونگ یانگ با 15.9 درصد افزایش، از 334.89 میلیون دلار در ماه اکتبر، به 388 میلیون دلار در ماه نوامبر رسیده است. این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر سال گذشته میلادی معادل 613.2 میلیون دلار گزارش شده بود.

با وجود اینکه داده ها از افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور در ماه نوامبر خبر می دهد، به طور کلی فعالیت های تجاری پکن و پیونگ یانگ در پی اجرایی شدن تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به شدت کاهش یافته است. این تحریم ها هرگونه خرید و فروش زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و مواد غذایی دریایی از کره شمالی را ممنوع می کند.

در یک ماه اخیر دومین اقتصاد بزرگ جهان کالاهایی را به ارزش 100.18 میلیون دلار از کره شمالی خریداری کرده که این رقم در ماه اکتبر معادل 90.75 میلیون دلار بوده است. همچنین ارزش کل صادرات چین به کره شمالی از 244.2 میلیون دلار در ماه اکتبر، به 287.84 میلیون دلار در ماه نوامبر رسیده است.

چین در ماه فوریه خرید زغال سنگ از کره شمالی را ممنوع کرد که این امر سطح مبادلات تجاری میان دو کشور را به طور چشمگیری کاهش داد. روز جمعه نیز شورای امنیت سازمان ملل با هدف محدود کردن دسترسی کره شمالی به نفت خام و فراورده های نفتی تحریم های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.

انتهای پیام/

افزایش سطح مبادلات تجاری چین و کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار