بالا رفتن ارزش دلار آمریکا در پی توقف جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ

پایان یافتن موقت جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ موجب رونق شاخص بورس‌های خارجی و بالا رفتن ارزش دلار آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ پس از یک هفته لفاظی و تهدید کره شمالی و آمریکا علیه یکدیگر، به نظر می‌رسد هر دو کشور اندکی از موضع خود عقب‌نشینی کرده و به جنگ لفظی پایان داده‌اند. همین موضوع موجب رونق مجدد شاخص بورس‌های خارجی و افزایش اندک ارزش دلار آمریکا شده است.

در یک هفته گذشته، کره شمالی و آمریکا تهدیدات مکرری را علیه یکدیگر بیان کردند که سرمایه‌گذاران را از هر نوع فعالیت مالی به دور نگه داشته بود. پس از آنکه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، اعلام کرد فعلا از حمله موشکی به گوآم منصرف شده، رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد موضوع هسته‌ای همسایه شمالی فقط از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز حل می‌شود و مقامات آمریکایی نیز اطمینان دادند احتمال جنگ قریب‌الوقوع با کره شمالی وجود ندارد، سرمایه‌گذاران شجاعت بیشتری پیدا کردند و فعالیت‌های تجاری خود را از سر گرفتند.

در همین حال سرمایه‌گذاران حوزه نفت، اقبال کمتری داشتند؛ زیرا بهای جهانی نفت بیش از 2 درصد سقوط کرده است. در مقابل شاخص جهانی «ام اس سی آی» 0.75 رشد یافت. شاخص «اس اند پی 500» آمریکا رشد یک درصدی را تجربه کرد که بیشترین رشد هفتگی در 5 ماه اخیر به حساب می‌آید.

شاخص «داو جونز اینداستریال» با 135.39 واحد افزایش، 0.62 رشد یافت.

یک کارشناس مسائل بورس در شیکاگو در این باره گفت: ممکن است بار دیگر تنش‌ها میان دو کشور بالا بگیرد. این آخرین باری نخواهد بود که شاهد جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی در شرایط کنونی هستیم.

دلار آمریکا نیز با یک درصد افزایش در برابر فرانک سوئیس، توانست بیشتر ضرر و زیان هفته گذشته را جبران کند. بیشترین سقوط ارزش واحدهای پولی در برابر دلار آمریکا مربوط به فرانک سوئیس بود که از ژوئیه تاکنون سابقه نداشت.

دلار آمریکا در برابر ین ژاپن 0.45 رشد یافت و فقط بخشی از کاهش 1.37 درصدی کاهش هفته گذشته را جبران کرد.

کاهش تنش‌ میان آمریکا و کره شمالی که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک‌تر مثل اوراق قرضه سوق داده است، بهای طلا را در روز سه‌شنبه کاهش داد. بر این اساس هر اونس طلا با 7.09 دلار کاهش 1275.06 دلار فروخته شد.

 

انتهای پیام/

ارزش دلار آمریکا پس توقف جنگ لفظی واشنگتن و پیونگ‌یانگ بالا رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار