شهری کوچک، اما جذاب که جاذبه‌های بی نظیری دارد+تصاویر

کوچین ششمین شهر گردشگری هند است که جاذبه‌هایی از جمله گردشگری غذا، گردشگری فرهنگی، هنری، سلامت، تفریحی و طبیعی را یکجا در خود جای داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اگرچه کشور هند به اندازه یک قاره بزرگ است اما شهرهای کوچک آن هم به اندازه یک کشور هم جاذبه دارند و هم جمعیت. یکی از این شهرها که شاید در میان ایرانی‌ها کمتر شناخته شده است کوچی یا «کوچین» در مرکز ایالت کرالا در بخش جنوبی هند است که به عنوان ششمین شهر گردشگری این کشور در میان گردشگران اروپایی شناخته می‌شود همچنین از آن به عنوان مرز ادویه جات نیز یاد می‌کنند.

شهری کوچک، اما جذاب که جاذبه‌های بی نظیری دارد+تصاویر

کوچی، به عنوان ملکه دریای عربستان، به عنوان یکی از مهمترین مراکز خرید ادویه در سواحل غربی هند از قرن ۱۴ میلادی بوده است. این شهر مدتی تحت استعمار پرتغالی‌ها بود و بعد توسط هلندی‌ها و انگلیس اشغال شد. در گذشته این ایالت توسط پرتغالی‌ها اداره می‌شد و مرکز خوشگذرانی افسران و ثروتمندان این کشور بوده است.

شهری کوچک، اما جذاب که جاذبه‌های بی نظیری دارد+تصاویر

آثار حضور پرتغالی‌ها در شهر کوچین

این شهر اکنون در رتبه اول تعداد کل توریست‌های بین‌المللی و داخلی در کرالا قرار دارد. براساس یک نظرسنجی که از طرف مجله Outlook Traveler انجام شده است، Kochi ششمین مقصد گردشگری در هند را به خود اختصاص داده است. این شهر همچنین یکی از ۲۸ شهر هندی است که در میان ۴۴۰ شهر جهان در حال ظهور است.

این شهر بندری اگرچه مانند بیشتر شهرهای هند تمیز نیست اما این موضوع باعث نشده تا گردشگران خارجی و اروپایی از سفر به آن منصرف شوند. بلکه گردشگران این شهر آنقدر زیاد است که فرودگاه آن نیز بین المللی بوده و به نقاط مهم و شهرهای جهانی مسیر پروازی مستقیم دارد.

شهری کوچک، اما جذاب که جاذبه‌های بی نظیری دارد+تصاویر

قایق‌های ماهیگیری و روش سنتی ماهیگیری که از چینی‌ها الگو گرفته شده است

کوچین به‌عنوان شهری بندری در سواحل غربی دریای عرب از یک سو مشرف به دریاست و گردشگران به کنار دریا می‌روند و ماهیگیرانی را مشاهده می‌کنند که با وسیله ماهیگیری جالبی کار می‌کنند.

تور ماهیگیری بزرگی که از چینی‌ها یاد گرفته‌اند را به داخل آب می‌اندازند و آوازی می‌خوانند و طنابی را می‌کشند تا تور بزرگی داخل آب بیفتد و سپس با بالا کشیدن آن ماهی‌های زیادی که در تور افتاده اند را صید می‌کنند.ماهیگیری اهالی کوچین خودش یک جاذبه گردشگری به شمار می‌آید. حتی اگر این ماهیگیری از آبی گل آلود باشد که نیلوفر درون آن رشد کرده است.

شهری کوچک، اما جذاب که جاذبه‌های بی نظیری دارد+تصاویر

فراوانی نارگیل در شهر کوچین و استقبال خارجی‌ها از آن

نارگیل یکی از جاذبه‌های مهم شهرهای گردشگری هند است گردشگران اروپایی نیز استقبال خوبی از این نارگیل‌ها می‌کنند. نارگیل‌های سنگین و بزرگ به رنگ سبز هستند. فروشنده آنها را سوراخ می‌کنند و یک نی برای نوشیدن آب آن داخلش می‌گذارند.

کلیسای سانت فرانسیس در کوچین ساخته شده از گل و چوب

شهر کوچین تنها به آب و هوای مناسب و دریا شهرت ندارد بلکه بناهای تاریخی زیاد آن نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌آید کلیساهای قدیمی‌و ردپای پرتغالی‌ها از جمله آثار تاریخی به جا مانده از دوران قدیم در این شهر است. کلیسای سانت فرانسیس کلیسای مشهوری است که به واسطه معماری زیبایش در میان گردشگران شناخته شده است.

اعتقاد بر آن است که این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای هند در شهر کوچین کرالا ساخته شده توسط اروپاییان است.

شهری کوچک، اما جذاب که جاذبه‌های بی نظیری دارد+تصاویر

یکی از سرگرمی‌های شهر کوچین دیدن نمایش کاتاکالی (Kathakali) است سبکی غیرمعمول و عجیب از نمایش حرکات درام که به‌طور سنتی در ایالت کرالا رواج داشته است و اکنون می‌توان در شهر کوچین و مرکز هنر آن این نمایش سنتی را مشاهده کرد.

در این نمایش که توضیحات آن به انگلیسی داده می‌شود گردشگران خارجی از کشورهای مختلف به تماشا می‌نشینند.

اجراکنندگان لباس‌های عجیبی می‌پوشند و با چشم‌های برافروخته سرخ و حاشیه‌های ناآشنایی که به دور چشم خود دارد روی صحنه ظاهر می‌شوند. حرکات آن‌ها به‌گونه‌ای است که یک داستان اساطیری کهن را روایت می‌کنند. یاد گرفتن این هنر مستلزم سال‌ها تلاش، به‌خصوص تمرین حرکات چشم است.

این نمایش در مرکز فرهنگی کوچین (Cochin Cultural Center) یا مرکز کاتاکالی کرالا (Kerala Kathakali Center) برگزار می‌شود.

نکته جالب توجه در این نمایش آن است که هنرمندان جلوی تماشاچی‌ها گریم می‌کنند. این گریم ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد برخی از گردشگران روند گریم شدن هنرمندان را نگاه می‌کنند در طول نمایش نیز مسابقات رزمی‌و سنتی و رقص سنتی نیز اجرا می‌شود. این نمایش حدود دو تا سه ساعت ادامه دارد.

چند روز آینده نیز کارناوال کوچین هند از ۰۴ الی ۱۱ دی ۱۳۹۶ در این شهر کوچی برگزار می‌شود. کارناوال کوچین هند جشن و کارناوالی شاد به شمار می‌آید که هرسال در طول آخرین هفته ماه دسامبر برای استقبال از فرارسیدن سال نو در بندر کوچین هند برگزار می‌شود. ریشه و خاستگاه این کارناوال به خوشگذرانی سال نو پرتغالی‌ها در این شهر در طول دوران مستعمراتی کشور هند توسط آنها بر می‌گردد. ویژگی شاخص این کارناوال، راهپیمایی دسته جمعی در روز آغاز سال نو به شمار می‌آید.

صداهای سازهای ارکستر موسیقی معابد متشکل از ٥ نوع ساز یعنی ارکستر Panchavadyam و اجراهای موسیقی در سراسر شهر کوچین طنین انداز می‌شود. فیل‌های آراسته و زینت داده شده در صف جلوی این راهپیمایی حرکت می‌کنند. نه تنها فیل‌ها بلکه کل شهر کوچین مانند عروس با تزئیناتی به رنگ سفید آذین بسته می‌شود. قالب‌های هنری بسیاری در امتداد مسیر برگزاری این کارناوال که از قلعه Veli Ground آغاز و در محوطه روباز رژه Parade Ground به پایان می‌رسد، به نمایش گذاشته می‌شود.

هتل بیمارستان آیورودا پونارناوا در شهر کوچین

در شهر کوچین غیر از جاذبه‌های گردشگری مانند دیدن نمایش و فستیوال‌های مختلف، آثار و بناهای تاریخی، دریا و تفریحات طبیعتگردی، می‌توان در اقامتگاههای حضور داشت که هم به عنوان بیمارستان کاربرد دارند و هم به عنوان یک مرکز اقامتی پذیرای گردشگران هستند. در این اقامتگاهها غذاها باب طبع مسافران تهیه می‌شود و در کنار خدمات اقامتی، خدمات پزشکی و ماساژ درمانی، تریتمنت‌های سنتی در هند نیز انجام می‌شود. آیورودا پونارناوا یکی از این هتل بیمارستانهایی است که در شهر کوچین نمونه‌های متعددی از آن واقع شده است.

نمونه دیگری از بیمارستان‌های آیورودا پونارناوا در کرالا

۶ هتل بیمارستان آیورودا در ایالت کرالا واقع شده است در این هتل بیمارستانها که با قیمت ارزانی در اختیار بیمار و همراه بیمار و یا مسافران قرار می‌گیرد می‌توان با سبک درمان‌های سنتی هندی‌ها آشنا شد.

شهر کوچین هند به دلیل وجود مراکز درمانی آیورودا در میان گردشگران سلامت نیز مشهور است در این مراکز می‌توان گردشگرانی از آمریکا و اروپا را مشاهده کرد که ضمن اقامت، از خدمات ماساژ درمانی هم بهره می‌برند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

 با کوچین شهر ادویه ها آشنا شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
کوچی، به عنوان ملکه دریای عربستان??!!!!!?????
-
lk
۱۱:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
من رفتم خیلی هم جالب نیست