خالدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مونواکسید کربن جان ۴ نفر را گرفت/۹۱ نفر مسموم با co راهی بیمارستان شدند

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی از آمار مصدومان ناشی از سوخت ناقص خبر داد.

مونواکسید کربن جان ۴ نفر را گرفت/۹۱ نفر مسموم با co راهی بیمارستان شدندمجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد رعیت نکات ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده اند و ۹۱ نفر نیز در اثر این گاز مرگبار مسموم و راهی بیمارستان شده اند.

وی با بیان اینکه مردم  باید خطر این گاز را جدی بگیریند، افزود: لازم است که از نصب بخاری و آبگرمکن در اتاق و محل‌هایی که هوا در آن‌ها جریان ندارد، خودداری کنند.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: باید توجه کرد که بخاری و لوله بخاری مشکلی نداشته باشد به طوری که سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست آن است.

وی تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که شعله بخاری باید آبی بوده و حتما قبل از نصب بخاری و آبگرمکن مسیر دودکش را بررسی کنند و سعی شود مسیر دودکش پر پیچ و خم نباشد.

خالدی  با بیان اینکه نصب هرگونه وسیله گازسوز در حمام خطرناک است، عنوان کرد: به محض اینکه فردی دچار مسمومیت با مونواکسید شد باید به سرعت پنجره‌ها را باز کرده و منبع گاز را قطع کرده و با ۱۱۵ تماس بگیرید.

وی اظهار کرد: سرگیجه، سردرد، سرفه، تهوع، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری از علایم مسمومیت با مونواکسید کربن است که باید جدی گرفته شود.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: لازم است مردم  نکات ایمنی را که عنوان شد در رابطه با استفاده از بخاری و آبگرمکن رعایت کنند تا مشکلات ناشی از مسمویت با گاز مرگبار co مواجه نشوند.

انتهای پیام/

مرگ خاموش با وسایل گرمایشی ناایمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.