معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

تاکنون برای ۳۰ هزار واحد در مناطق زلزله زده پرونده تشکیل شده است

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون کار آوار برداری بیش از ۵ هزار واحد زلزله زده در استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپل‌ذهاب که با حضور وزیر دفاع برگزار شد،گفت: اکنون ۹ استان کشور معین استان کرمانشاه هستند و در ۹ منطقه مستقر شدند، بر آورد خسارات تقریبا تمام شده و در آستانه و شروع بازسازی هستند.

وی گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ واحد را کارشناسی کردیم که از این تعداد ۳۸۴۹۴ واحد صد در صد تخریب شده و باید احداث شوند و از این تعداد ۲۸۸۱۰ واحد روستایی و ۹۸۴۸ واحد احداثی شهری است، بیش از ۵۳ هزار واحد تعمیری است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: این واحدها در ۱۵۹۴ روستا هستند و بیشترین خسارت مربوط به شهر سرپل ذهاب است. ۲۵۸ روستا بیش از ۵۰ درصد تخریبی دارند.

مهدیان با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار واحد تشکیل پرونده دادند و در روستاها ۸۱۳ واحد پی کنی کردند، افزود: ۲۵۰۰ واحد تعمیری کار خود را شروع کردند.

وی افزود: ۱۱۴۰۰ واحد به بانک معرفی شدند و ۱۹۷۱ واحد موفق به عقد قرار داد با بانک شدند، به ۵۰۰۰ واحد نیز بلاعوض پرداخت شده و روزانه ۴۰۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

مهدیان با بیان اینکه به واحدهای احداثی شهری ۶ میلیون تومان، روستایی ۵ میلیون تومان داده می‌شود، گفت: تسهیلات احداثی شهری ۴۰ میلیون تومان و روستایی ۳۰ میلیون تومان است، واحدهای تعمیری ۱۲ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: تاکنون کار آواربرداری از بیش از ۵ هزار واحد انجام شده است، پروانه و نقشه و نظارت برای احداث واحد تا صد متر مجانی است و ما تامین می کنیم.

مهدیان با اشاره به مشکل کمبود مصالح در شهر سرپل ذهاب گفت: پول مصالح را دولت پرداخت میکند و تقاضای ما این است که عاملین در این راستا همکاری لازم را به عمل آوردند، همچنین سیمان برای واحدها رایگان است که توزیع می شود و تلاش میکنیم تا قبل از فصل گرما سقف واحدهای صد در صد تخریب شده، ساخته شود.

انتهای پیام/ز

 

مشکل کمبود مصالح در شهر سرپل ذهاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.