اجرای پروژه‌های شهر مشهد با نگرش مبتنی بر مشارکت‌های مردمی

با بهره گیری از تجارب موفق جهانی در عرصه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری، طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیازمند تغییر نگرش مبتنی بر مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، در جلسه کمیته نظارتی با اشاره به تجارب موفق جهانی در عرصه بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت:: پیشبرد اهداف طرح ملی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، نیازمند تغییر نگرش مبتنی بر مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: این امر مستلزم آموزش واطلاع رسانی به شهروندان در راستای مشارکت و تعامل آن‌ها به منظور نقش آفرینی در فرآیند توسعه پایدار شهری از جمله اجرای پروژه‌ها و طرح‌های بهسازی و نوسازی سطح شهر مشهد مقدس می‌باشد.

سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد بر اثربخشی تعاملات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات شهرداری به شهروندان تاکید کرد.

وی افزود: بازآفرینی شهری و تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی واجرای خدمات شهری، نیازمند مهیا کردن بستر مناسب برای افزایش مشارکت همه جانبه شهروندان و سرمایه گذاران در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و ما هم در همین راستا می‌کوشیم.

سیدفرهاد حجازی مشاور شهردار منطقه و معاون فنی و اجرایی سازمان مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت : تسریع در روند اجرایی مابقی پروژه‌های عمرانی طرح در دستور کار مجموعه قرار گرفته است و خوشبختانه یک عزم جدی در مجموعه مدیریت شهری به این منظور فراهم آمده است و در این راستا ناگزیر از افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی ادامه داد: با بررسی و امکان سنجی شیوه‌های جذب مشارکت‌های عمومی، می‌بایست شرایط این امر را در اجرای پروژه‌های عمرانی طرح فراهم آوریم که البته اخیرا تلاش‌های خوبی در این زمینه در مجموعه مدیریت شهری و شهرداری منطقه انجام شده که نوید بخش تحقق این امر در اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است.
 

انتهای پیام // ف. ح.
 


پروژه‌های شهر مشهد مبتنی بر مشارکت‌های مردمی اجرا خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.