رئیس اداره میراث فرهنگی فریدونشهر:

دستگیری ۱۳ متخلف حوزه میراث فرهنگی در فریدونشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی فریدونشهر با اشاره به اینکه با توجه به تشدید برخورد با متخلفان میراث فرهنگی از ابتدای سال تاکنون ۱۳ نفر دستگیر شدند، گفت: این آمار نسبت به سال قبل افزایش داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن محمدی  با اشاره به اینکه تعدد آثار تاریخی در شهرستان فریدونشهر نیازمند حفظ و حراست جدی است، اظهار داشت: از این رو این امر مورد توجه ویژه قرار گرفته و با تشدید مراقبت‌ها از به تاراج رفتن میراث فرهنگی کشورمان و شهرستان فریدونشهر اتفاقات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تشدید برخورد با متخلفان حوزه میراث فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ نفر را شناسایی و دستگیر کردیم، اضافه کرد: این آمار نسبت به دستگیری هفت متخلف سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی فریدونشهر با اشاره به اینکه متخلفان به جرم حمل دستگاه فلزیاب، خرید و فروش اشیاء تاریخی و حفاری غیر مجاز دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: از این رو در ۹ ماهه امسال تاکنون ۱۳ دستگاه فلزیاب و تعدادی اشیاء تاریخی از جمله گردنبند، سنگ قیمتی و مجسمه از متخلفان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه اشیاء کشف شده از متخلفان دارای ارزش تاریخی زیادی نبودند، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که حفظ و حراست از میراث فرهنگی در شهرستان فریدونشهر همچنان استمرار دارد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۹ اثر تاریخی در شهرستان فریدونشهر برای ثبت در بین آثار ملی انتخاب شده‌ است، تصریح کرد: تاکنون دو اثر شامل دو کلیسا در این شهرستان ثبت ملی شده‌ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز پرونده ۱۷ اثر تاریخی و طبیعی دیگر شامل تپه‌های تاریخی، قبرستان ارامنه، کلیسا و آبشار پونه‌زار و سراب آبلوت در حال تکمیل برای ثبت ملی است، اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری پنج اثر از این آثار به ثبت ملی برسد.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.