رییس کمیسیون اقتصادی،شورای اسلامی مشهد؛

نیاز‌مند بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم

رییس کمیسیون اقتصادی،شورای اسلامی مشهد گفت: اشتغال زود بازده و اشتغال در صنعت ساختمان باید در صدر فعالیت‌های اقتصادی قرار بگیرد که نیاز به جذب سرمایه دارد.

نیاز‌مند بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  نوروزی، در نشست خبری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در مشهد یک سرمایه گذاری ملی محسوب می‌شود، افزود:اگر در کشور بحث تولید ناخالص ملی مطرح می‌شود و بحث تولیدی است تولیدی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه باید اشتغال زود بازده و اشتغال در صنعت ساختمان در صدر قرار گیرد، افزود: مسله اشتغال مورد اهمیت است، زیرا نیرو‌های انسانی بسیاری بکار گرفته می‌شود و باید به مشکلات جامعه کارگری توجه ویژه شود.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه ما در شهر مشهد شاهد پروژه‌ها و سرمایه گذاری بزرگی هستیم که بدلیل مشکلات به اتمام نرسیده اند، ادامه داد:براساس مصوبه‌ای که انجام شد قرار شد پروژه‌های بزرگی که خلاف ندارد و مجاز و دارای پروانه هستند نباید از ساخت و سازشان جلوگیری شود.


نوروزی د افزود:کارگروه تشکل‌های سرمایه گذاری با حضور نماینده‌ای از بخش خصوصی و کارشناسان در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است که امیدواریم بتوانیم سرمایه‌های بخش خصوصی را هر چه بیشتر جذب نمایم و فعالیت‌های اقتصادی را هر چه بیشتر رونق دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش اقتصادی دولت و نهاد‌های دولتی ناموفق هستند و باید از سرمایه بخش خصوصی بیشترین استفاده کرد، گفت:برای جذب سرمایه خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور باید بسته‌های تهیه و فراهم شود که آن‌ها بدون دغدغه مجوز و کار‌های اداری به سرمایه گذاری ترغیب شوند.

وی تصریح کرد:برای جذب سرمایه‌های خرد باید بستری فراهم شود تا این سرمایه‌های کوچک و کم جمع شوند و در پروژه‌های بزرگ سرمایه گذاری شود که شورا‌های اجتماعی محلات تشکیل و ساماندهی شده اند و افراد که در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر زندگی می‌کنند نیز بتوانند با مشارکت‌های مالی و پروژه‌های اقتصادی فعالیت کنند.

انتهای پیام// ف. غ
 

نشست خبری رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار