تولید ۲۶۰ هزارتن بلوط در جنگل‌های یاسوج

کار برداشت میوه بلوط در بیش از ۴ میلیون هکتار از جنگل‌های های زاگرس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت: از مجموع ۵ و نیم میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس ۴ و نیم میلیون هکتار آن پوشیده از درخت بلوط است.

بهشتی فر با بیان اینکه سهم جنگل‌های کهگیلویه وبویراحمد از جنگل‌های زاگرس بیش از یک میلیون هکتار است افزود: ۸۰ درصد جنگل‌های استان رادرختان بلوط پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: ۷۳ میلیون اصله درخت بلوط در استان وجود دارد که ۵۰ درصد این درختان مثمر هستند و سالانه ۲۶۰ هزار تن بلوط تولید می‌کنند.

بهشتی فر از برداشت سنتی ۷۰ هزارتن محصول بلوط به صورت سنتی توسط روستائیان و عشایر استان خبرداد و گفت: نخستین برداشت از میوه بلوط در استان پس از چندین بارش پاییزی آغاز می‌شود.

قاسم پور از سرمایه گذاران صنعت بلوط استان اضافه کرد: با این میوه جنگلی نانی درست می‌کنند به نام کلگ که سرشار از ویتامین است.

وی با بیان اینکه به دلیل خاصیت زیاد میوه بلوط امروزه بعضی از سرمایه گذاران پای این میوه جنگلی را به دنیای صنعت باز کرده اند افزود: در یکی از واحدهای صنعتی نان بلوط استان که موجب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰ نفر شده است بیش از ۱۰ نوع نان بلوط و دو نوع شیرینی تولید می شود.

جعفری گیاه شناس استان هم گفت: امروزه از بلوط در صنایع داروسازی، دباغی و پالایشگاه‌های نفت استفاده می‌شود و مسئولان سازمان صنعت و معدن در نظر دارند با انجام طرح مطالعاتی کارخانه فرآوری بلوط را راه اندازی کنند.

انتهای پیام/غ

اشتغال زایی با استفاده از نان بلوط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.