مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

مردم نگران کمبود میوه شب یلدا نباشند

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان از خریداری میوه شب یلدا خبر داد.

مردم نگران کمبود میوه شب یلدا نباشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی نجفیان مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مسئولیت تنظیم بازار شب یلدا با جهاد کشاورزی نیست، اظهار کرد: نظارت بر بازار شب یلدا بر عهده صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار شب یلدا سهمیه‌ای ابلاغ نشده است، ادامه داد: در زمینه میوه کمبودی در بازار وجود ندارد و فقط به دلیل تولید کم انار امسال این مویه افزایش قیمت داشته است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به تامین مویه شب عید اشاره کرد و با بیان اینکه میوه شب عید خریداری شده و در حال حمل به استان است، بیان کرد: دو نوع سیب و پرتقال برای شب عید از شمال کشور خریداری شده است.

نجفیان با بیان اینکه امسال باغات میوه شمال کشور دچار سرمازدگی نشده و تمام میوه‌ها برداشت شده است، افزود: قرارداد خرید سیب انجام شده و مقداری از سیب خریداری شده به استان حمل شده و بقیه در حال حمل به استان است.

وی خاطر نشان کرد:کیفیت میوه‌های خریداری شده برای شب عید را بهتر از سال گذشته ارزیابی کرد و ادامه داد: کیفیت سیب‌های زرد و قرمز خریداری شده بهتر از سال گذشته است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد:سیب کوهستانی از اشنویه خریداری شده و درجه یک بوده و قیمت مناسبی دارند، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد قیمت میوه‌های شب عید اسفندماه انجام می‌شود.

نجفیان با اشاره به اینکه امیدواریم امسال نیاز به واردات میوه نداشته باشیم، افزود: نباید ارز کشور تبدیل به پرتقال شود سال گذشته هم به دلیل سرمازدگی باغات شرایط استثنایی بود و کشور تن به واردات میوه داد.

وی تاکید کرد:میوه تامین شده برای شب عید از سال گذشته بیشتر است، افزود: ذخیره سیب تولید داخل استان هم داریم و یک چهارم سیب ذخیره شده برای شب عید از باغ‌های نهاوند تامین شده است.

انتهای پیام/ب

خریداری میوه شب یلدا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.