معاون آموزش متوسطه‌ خبر داد:

ساخت 260 کلاس درس‌ مناطق زلزله‌زده با کمک بنیاد برکت / افتتاح همزمان‌ 72 مدرسه‌ در سراسر کشور

زرافشان با اشاره به افتتاح همزمان 72 مدرسه بنیاد برکت از تعهد این بنیاد برای ساخت‌ کلاس در مناطق‌ زلزله‌ زده خبر داد‌.

ساخت 260 کلاس درس‌ مناطق زلزله‌زده با کمک بنیاد برکت / افتتاح همزمان‌ 72 مدرسه‌ در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاح و بهره‌برداری از هزارمین‌ مدرسه برکت‌ با حضور علی زرافشان‌ معاون آموزش متوسطه، عبدالرضا‌ فولادوند‌ مدیر‌ کل شهرستان‌‌های استان تهران و جمعی از مسئولان‌ مربوطه  صبح امروز‌ در شهرستان رباط‌ کریم برگزار شد‌.

 در این مراسم زرافشان‌ تصریح کرد: اکنون 72 مدرسه‌ به طور همزمان‌ در نقاط‌ مختلف کشور‌ افتتاح‌ می‌شود که این مدارس‌ 600 کلاس درس دارد‌ و به همت بنیاد‌ برکت‌ ساخته شده است.

 وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عنوان‌ خیّر‌ مدرسه‌ساز وارد عمل شدند، ادامه داد: بنیاد‌ برکت‌ به فرمان‌ ایشان‌ کار مدرسه‌سازی برای ‌مناطق محروم را در دستور کار قرار داده و از محل درآمدها‌ به تأمین فضای آموزشی در مناطق محروم اقدام می‌کند.

بیانات رهبری در خصوص ساخت مدرسه در کشور

 معاون آموزش متوسطه‌ به سخنانی از مقام معظم رهبری درباره‌ مدرسه‌سازی با کمک بنیاد‌ برکت اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری‌ فرموده‌اند ساخت 1000 مدرسه و رسیدن به این عدد کافی نبوده و آنقدر‌ باید مدرسه‌سازی انجام شود که آموزش و پرورش بگوید دیگر نیازی به ساخت مدرسه نداریم‌.

 زرافشان‌ افزود: امروز از این جهت مهم است که با افتتاح هزارمین‌ مدرسه در رباط‌ کریم آغاز به کار ساخت‌ 1000 مدرسه دیگر به همت بنیاد‌ برکت‌ کلید می‌خورد.

 معاون آموزش متوسطه‌ از تعهد بنیاد برکت برای تأمین فضای آموزشی در مناطق زلزله‌ زده خبر داد و گفت: با توجه به بازدیدی‌ که این بنیاد‌ از مناطق زلزله‌ زده داشته است تعهد‌ کرد تا 260 کلاس درس‌ در مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه بسازد‌.

ساخت 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین

 وی اقدام خیّرین‌ مدرسه‌ساز در کشور را امری منحصر به فرد در جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: تاکنون بیش از 37 درصد مدارس کشور به همت خیّرین‌ ساخته شده و این کار ارزش بالایی دارد‌.

 زرافشان‌ تصریح کرد: افتتاح مدرسه برکت‌، برکات بسیاری برای عوامل سازنده آن و در رأسش‌ مقام معظم رهبری خواهد داشت چرا که مدرسه‌سازی یکی از بهترین حسنات‌ محسوب می‌شود.

رشد‌ بیش از 10 درصدی جمعیت‌ دانش‌آموزی در رباط‌ کریم

 محمدحسن‌ رفیعی‌ مدیر آموزش و پرورش رباط‌ کریم در این مراسم بیان کرد: رشد جمعیت دانش‌آموزی کشور‌ به عنوان سرمایه‌های انسانی‌ به سرعت در حال افزایش است و بر این اساس شاهد رشد بیش از 10 و نیم درصدی جمعیت‌ دانش‌آموزان در منطقه رباط‌ کریم هستیم‌.

 وی افزود: 4 سال پیش‌ جمعیت‌ دانش‌آموزی 37 هزار نفر بود و امروز‌ به 64 هزار دانش‌آموز رسیدیم‌ همچنین تا اردیبهشت‌ ماه‌ تعداد دانش‌آموزان به 66 هزار می‌رسد‌ بنابراین نیاز به فضای آموزشی احساس می‌شود.

 مدیر‌ آموزش‌ و پرورش رباط‌ کریم تصریح کرد: افتتاح مدرسه‌ای که امروز دانش‌آموزان در آن شروع به تحصیل می‌کنند از سال گذشته آغاز شد‌ و امروز به بهره‌برداری رسید‌ و به عنوان بزرگترین مدرسه رباط‌ کریم است‌‌ که باید قدر‌دان الطاف‌ مقام معظم رهبری باشیم که در ایجاد این مدارس‌ وارد عمل شدند‌.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار