حسینی مطرح کرد:

حمایت آموزش و پرورش از فعالیت های کارآفرینی برای دانش آموزان

مشاور معاون متوسطه گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان را به سمت کارآفرینی سوق می‌دهد.

حمایت آموزش و پرورش از فعالیت های کارآفرینی برای دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سومین جشنواره ملی دانش آموزی با حضورسيد علی حسينی معاون مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش و مشاور معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره ابن سینا ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به سمت کارآفرینی حرکت می کند، بیان کرد: کارآفرینی مبتنی بر مفاد سند تحول بنیادین بوده و براساس آن به سمت فعالیت های کار آفرین حرکت می کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال ترویج و حمایت از کار آفرینی در آموزش و پرورش در حوزه تالیف کتب و طراحی و جشنواره های مبتنی بر کارآفرینی هم برنامه ریزی داشته است و درس سواد رسانه و کتاب کار وفناوری تهیه شده است.

حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش از جشنواره های علمی و مهارت آموزی حمایت کرده و در چنین جشنواره هایی، استعدادهای برتر را شناسایی می‌کند.

معاون امور بين الملل مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش گفت: جز سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش این است که دانش آموزان به سوی مهارت افزایی حرکت می‌کنند و با توجه به اینکه دانش آموزان دارای استعدادهای متفاوتی هستند چنین جشنواره هایی به شناسایی استعدادها کمک می کند.

حسینی با بیان اینکه جشنواره ها باعث ایجاد انگیزه ای برای دانش آموزان است، عنوان کرد: جشنواره امسال توسعه بیشتری پیدا کرده است و جوایزی خوبی برای این در نظر گرفته شده است و فرایندی آن از پاییز ۹۶ تا تابستان ۹۷ تداوم داشته و نقش تسهیل گری برای مدارس دارد.

وی بیان کرد: تفاهم نامه ای با صندوق ملی امید داریم همچنین تفاهم نامه ای با دانشکده با دانشگاه تهران داریم تا دستاوردهای دانش آموزان تبدیل به محصولات تجاری شود تا از این طریق از مهارت آفرینی حمایت شود.

جزئیات برگزاری جشنواره ابن سینا

در ادامه مراسم رشیدی دبیر علمی جشنواره ابن سینا گفت: با توجه به توسعه جشنواره و ارتقای مهارت های دانش آموزی محورهای آن توسعه پیدا کرده است و ظرفیت های آموزشی را برای دانش آموزان ایجاد می کنند و بستری مناسب برای پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه های مختلف ایجاد می کند.

وی به محورهای جشنواره ابن سینا اشاره کرد و افزود: سمینارهای علمی، دستاوردها، دست سازه و محصولات و تولیدات دانش آموزی و حوزه کسب‌ و کار دانش آموزی و مسابقات برنامه برنامه نویسی، فیلم کوتاه مستند، مسابقه ملی مناظره و ماراتن محتوای دیجیتال جز این محورها است.

دبیر علمی جشنواره ابن سینا بیان کرد: مسابقه مناظره این امکان را ایجاد می کند تا دانش آموزان از جنبه مناظره و گفت و گو تقویت شوند.

رشیدی با اشاره به اینکه ۳۸۷۹دانش آموز از ۲۵استان در دوره قبلی مسابقات حضور داشتند، گفت: این جشنواره دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و تمام هنرستان ها و مدارس را تحت پوشش قرار می دهد که در این مسیر حمایت های علمی معاونت متوسطه را هم داریم.

دبیر علمی جشنواره ابن سینا تصریح کرد: زمان ثبت نام جشنواره از بیست و چهارم آذرماه به سمت مدرسه محور آغاز و تا پنجم بهمن ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار