نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۹۴ هزار تن گوشت مرغ در گشتارگاه‌های خراسان رضوی

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از نظارت بهداشتی بر تولید ۹۴ هزار تن گوشت مرغ در گشتارگاه‌های استان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۸ ماهه اول امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحد‌های تولیدی از ورود ۴۰۸ تن گوشت غیر قابل مصرف طیور به چرخه مصرف انسانی جلوگیری و آن‌ها را معدوم کردند.

وی طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های استان را طی مدت یادشده، بیش از ۵۱ میلیون قطعه دانست و افزود: ۱۵ کشتارگاه طیور استان صنعتی است و دامپزشکان و دیگر رده‌های دامپزشکی به عنوان تیم نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور، از ذبح تا بسته بندی آن نظارت کامل و همه جانبه را دارند.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز سطح شهر تهیه شوند گفت: در هنگام خرید این محصولات، بایستی دقت شود بر روی بسته بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و شماره پروانه بهداشتی بهره برداری دامپزشکی درج شده باشد.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند.

انتهای پیام// ف. ح.
 


نظارت بهداشتی بر تولید گوشت مرغ در گشتارگاه‌های خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.