حاجی‌نجار درگفت وگوبا باشگاه خبرنگاران جوان:

عربستان دریک انزوای جهانی قرار دارد/ سعودی‌ها زمینه‌ساز مشکلات اصلی جهان اسلام

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آل‌سعود فکر می‌کرد با معرفی ایران به عنوان مشکل اصلی منطقه، می‌تواند آزادسازی قدس را به حاشیه ببرد.

عربستان دریک انزوای جهانی قراردارند/ سعودی‌ها زمینه‌ساز مشکلات اصلی جهان اسلام عباس حاجی نجار کارشناس مسائل سیاسی درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های اخیرمسولان رژیم سعودی مبنی بر عادی سازی روابط با اسرائیل، اظهار کرد: امروز عربستان در یک انزوای جهانی قرار دارد و سعودی‌ها برای فرار از این انزوا گاهی دولت‌های مختلف را با پول می‌خرند و گاهی برای نزدیکی بیشتر به غرب به قول خودشان از آب کردن یخ روابط با اسرائیل سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: رژیم سعودی برای جبران مشکلات و بحران‌هایی که از طریق نشر تفکر وهابی و افراطی از اسلام داشته سعی دارد نمونه جدیدی از آن که به تعریف خودشان اسلام میانه نام دارد را ارائه دهد، اسلام میانه‌ای که ارتباط با صهیونیست‌ها درآن مشکلی ندارد!

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در راستای سناریو مثلث آمریکایی - صهیونیستی - سعودی قراردارد ،گفت: سعودی‌ها فکرمی‌کردند با معرفی ایران به عنوان مشکل اصلی منطقه، می‌توانند الویت نخست جهان اسلام یعنی آزادی فلسطین ازدست اشغال‌گران را به حاشیه ببرند که واکنش‌های سخت مردم مسلمان در برابر تصمیم ترامپ خلاف این موضوع را ثابت کرد.

حاجی‌نجار ادامه داد: بنا به اعتراف محمد بن سلمان درگفت وگویی که اخیرا با روزنامه گاردین داشته هدف از اقدامات عربستان سعودی چه در نشر تفکر افراطی از اسلام و چه اقدامات دیگر، جلوگیری از نشر تفکر انقلاب اسلامی ایران و منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سیاست‌های گذشته و حال سعودی‌ها زمینه‌ساز مشکلات اصلی جهان اسلام است ،خاطر نشان کرد: برخی از این سیاست‌ها در قالب شکل‌گیری پدیده‌ای به نام داعش رونمایی شد و برخی دیگر هجمه‌های سعودی‌ها به کشورهای دیگر مانند بحرین و یمن برای سرکوب هرگونه اقدامات و حرکت‌های آزادیخواه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار