زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اظهارات نیکی هیلی در سازمان ملل برگ رسوایی حامیان آل‌سعود در جنگ یمن است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سازمان ملل اظهارات نیکی هیلی را رد و اعلام کرد موشکی که از یمن به عربستان شلیک شده، ایرانی نیست.

اظهارات نیکی هیلی در سازمان ملل برگ رسوایی حامیان آل‌سعود در جنگ یمن استاصغر زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه موشک شلیک شده از سوی حوثی‌ها به فرودگاه ریاض متعلق به ایران بوده است، تصریح کرد: این اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد سخیف و بی‌ارزش است.

وی افزود: اگر موشک‌ اصابت‌شده حوثی‌ها به ریاض، ایرانی باشد، حال این سوال مطرح است که چرا تمامی دنیا و در رأس آن آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی انواع جنگ‌افزارهای خود را در اختیار عربستان به عنوان دولت متجاوز قرار می‌دهند و قریب به 3 سال مردم بی‌دفاع یمن را مورد شدیدترین بمباران‌ها قرار می‌دهند؟

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: تمامی جنگ‌افزارهای متعارف و غیرمتعارف از جمله بمب‌های خوشه‌ای توسط آمریکا به سعودی‌ها داده می‌شود و عربستان هم از این جنگ‌افزارها بر ضد مردم بی‌دفاع یمن استفاده می‌کند، در حالیکه جامعه جهانی در برابر این حجم از جنایات چشم‌پوشی می‌کند.

زارعی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس از آمریکا، اروپا و انگلیس سوال نمی‌کند که با چه مجوز و تفکری این تسلیحات نظامی را در اختیار عربستان قرار می‌دهد، لذا اگر بر فرض مثال کشوری امکانات حداقلی خود را به ملت یمن بدهد، مرتکب جرم و جنایت می‌شود؟

وی بیان کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کردند، هیچ گونه امکانات موشکی در اختیار دولت یمن قرار ندادند و یمن با اتکا به ظرفیت‌ها و توان داخلی خود به این توانمندی‌ها دست پیدا کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه متذکر شد: علی‌رغم اینکه نیکی هیلی این اظهارات سخیف را بیان کرد، سازمان ملل متحد این موضوع را رد و اعلام کرد این موشک‌ها به ایران تعلق ندارد، همچنین ادعای عربستان و ایالات متحده آمریکا ادعایی بی‌اساس است چرا که منبع مستندی برای آن که نشان دهد این موشک‌ها از ایران به یمن منتقل شده، در اختیار نداریم.

زارعی گفت: نمایشی که هیلی به اجرا گذاشت همانند نمایشی بود که نتانیاهو در سال‌های گذشته در خصوص توانمندی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اجرا کرد و مورد تمسخر افکار عمومی و محافل رسانه‌ای دنیا قرار گرفت.

وی اظهار کرد: اظهارات نیکی هیلی می‌تواند برگ برنده رسوایی و محکومیت دولت‌های آمریکا، انگلیس و حامیان آل‌سعود در بمباران مردم بی‌دفاع یمن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
با سلام..
مرگبر امریکا
آخرین اخبار