کاهش قاچاق پرنده در قلعه گنج

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت :قاچاق پرنده هوبره در قلعه گنج 70 درصد کاهش داشته است.

کاهش قاچاق پرنده در قلعه گنجبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین عبدالله زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت: پرنده هوبره گونه ای نادر و در معرض خطر انقراض است گفت: این پرنده در دشت های وسیع کویری با اندکی پستی و بلندی زندگی می کنند و پرنده ای بیابانگرد، خجالتی و از لحاظ ترکیب و شکل ظاهر به بوقلمون شبیه است.


وی افزود: هم اکنون محیط بانان در منطقه مارز که محل زندگی پرنده هوبره است نیز در حال پاکسازی تله های زنده گیری هستند که توسط برخی سودجویان در بستر تالاب جازموریان نصب شده است.


وی عنوان کرد: امسال تخلفات زنده گیری و قاچاق پرنده مهاجر و ارزشمند هوبره به کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه شهرستان قلعه گنج بویژه بخش چاه دادخدا نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.


رئیس اداره محیط زیست قلعه گنج گفت: با اقدامات شبانه روزی مجموعه اداره محیط زیست قلعه گنج شاهد کاهش شدید قیمت خرید و فروش هوبره از 10 میلیون ریال به 2 میلیون ریال در این منطقه بوده ایم که با توجه به تشریح تبعات قضایی این جرم موجب کاهش و از رونق افتادن این قاچاق شده است.


عبدالله زاده همکاری همیاران محیط زیست و طبیعت دوستان این شهرستان را در زمینه رسیدن به اهداف محیط زیستی مهم برشمرد و گفت: با ارتقا فرهنگ زیست محیطی و آگاه رسانی جوامع محلی حاشیه تالاب جازموریان شاهد کاهش معضلات در این منطقه بوده ایم.


گفتنی است 70 درصد عرصه تالاب جازموریان در حوزه شهرستان قلعه گنج استان کرمان است.


انتهای پیام/س

 

رئیس اداره محیط زیست قلعه گنج : کاهش 70 درصدی قاچاق پرنده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار