نجات یک بهله عقاب صحرایی در سیرجان

دوستداران محیط زیست یک بهله جوجه عقاب صحرایی را به اداره محیط زیست سیرجان تحویل دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،   دو دوستدار محیط زیست به نام‌های در یک اقدام ارزشمند یک بهله جوجه عقاب صحرایی که بر اثر مشکلات جسمی قادر به پرواز نبود و در شهر گرفتار شده بود را تحویل اداره حفاظت محیط زیست سیرجان داد.

محمود علیرضایی رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت:این پرنده پس از رسیدگی و تیمار پس از سلامت کامل در محل زندگی خود رها خواهد شد.

وی سهیم شدن مردم در حفظ و نگهداری محیط زیست و استمرار اینگونه اقدامات و دلسوزی آن‌ها نسبت به سلامت محیط زیست و حیات وحش را رمز بقای زمین و زندگی سالم دانست و گفت: همکاری تمامی ساکنین منطقه و همیاران و دوستداران محیط زیست در راستای اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی است و شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، سریعا این اداره را مطلع کنند.

علیرضایی همچنین تصریح کرد: عقاب صحرایی جز گونه‌های جانوری حمایت شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می‌آید و زنده‌گیری و نگهداری آن ممنوع است.

عقاب صحرایی با نام علمی Aquilanipalensis پرنده شکاری نسبتا بزرگی است با سینه‌ای پهن و پر و بالی به رنگ قهوه ای، که دارای طیف وسیعی از تنوع در رنگ بال و پر است (قهوه‌ای تیره تا روشن) منقار زرد رنگ نسبتا بزرگی دارد که نوک منقارش سیاه است و خط زرد رنگ انتهای منقارش تا زیر چشم امتداد می‌یابد. دمش به رنگ قهوه‌ای تیره و پوشپر‌های زیر دم سفید مایل به خاکستری هستند.

این پرنده در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، کوهپایه ها، نزدیک تالاب‌ها و حوالی شهر‌های بیابانی به سر می‌برد. معمولا آشیانه خود را روی درخت می‌سازد. از پستانداران کوچک، پرندگان و جوندگان غذای خود را فراهم می‌کند. از مردار‌های تازه نیز تغذیه می‌کندواندازه اش ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر می‌باشد.

انتهای پیام /ی

نجات یک جوجه عقاب در سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.