برگزاری همایش تخصصی برای نجات آب در مشهد

دانش آموزان دبیرستان دوره اول آرمینه مصلی نژاد ناحیه ۶ مشهد در هفته پژوهش یک همایش علمی و یک نشست تخصصی برای حل بحران آب و خاک برگزار کردند.

برگزاری همایش تخصصی برای نجات آب در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در همایش تخصصی برای نجات آب، ابعاد مختلف بحران آب بررسی و بر ضرورت ارایه آموزش‌های پایه در مدارس برای مبارزه با این بحران، همچنین بر لزوم ارایه طرح‌های پژوهشی توسط دانش آموزان به منظور شناسائی بحران آب و راه‌های برون رفت از آن تاکید شد.

صابری، معاون آموزش‌متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به وضعیت اقلیم ایران و بحران آب در کشور گفت: مصرف آب در کشور ما ۹ برابر میانگین جهانی و ۶ برابر کشور خشکی مانند عربستان است.

وی بابیان اینکه موضوع آب در کشور جدی است افزود: باید حساسیت آموزش و پرورش بر روی کمبود آب و آموزش اصلاح الگوی مصرف بیشتر شود.

صابری با اشاره به ریشه‌های کم آبی و مشکلات موجود در کمبود منابع آب در کشور گفت: نباید انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیریم بلکه باید از خودمان شروع کنیم.

وی آموزش و پژوهش را ضروری دانسته و افزود: باید این موضوع را از مقاطع پایه به عنوان یک دغدغه بین دانش آموزان مطرح کرد.

علی رضا شکیبا مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد نیز در این همایش گفت: وظیفه آموزش وپرورش تربیت انسان هاست تا در آینده انسان‌هایی خوب و تاثیرگذاری باشند و این مهم جز با گسترش و نهادینه شدن پژوهش محقق نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص معضل آب افزود: مدارس به امر پژوهش ورود کرده اند واین می‌تواند منشا اثرات خوبی در اینده باشد.

شکیبا با بیان اینکه باید مشارکت دانش‌آموزان افزایش یابد ادامه داد: ما سعی می‌کنیم تا زمینه رشد وخلاقیت دانش آموزان را فراهم کرده و مهارت‌های حل بحران را به آن‌ها آموزش دهیم.

وی در پایان یافتن راهکار‌ها و حل چالش‌ها را منوط به امر پژوهش دانست.

انتهای پیام//ف. ح.

 


همایش تخصصی برای نجات آب دریکی از مدارس مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.