آمادگی ۸۷ امدادگر و نجات گر در محور‌های استان خراسان شمالی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت:۸۷ امدادگر و نجات گر در ۲۰ پایگاه امداد و نجات در طرح زمستانه در محور‌های خراسان شمالی خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، حسن شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمین جلسه‌ی کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی استان خراسان شمالی گفت: این امدادگران کار آزموده در پایگاه‌های ثابت، سیار، موقت، کوهستان و امداد هوایی به صورت ۲۴ ساعته به مردم و مسافران در محور‌های استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: در طرح زمستانه‌ی امسال ۲۱ آمبولانس عملیاتی و ۱۱ ست نجات به کار گرفته شده است که علاوه بر امدادگران از ظرفیت ۹ تیم واکنش سریع هم در استان استفاده می‌شود.

شکوری نسب با اشاره به این که امسال شاهد افزایش تصادفات و فوتی‌ها در محور‌های استان بودیم ،گفت: عامل انسانی بیش‌ترین علت تصادفات جاده‌ای است و با توجه به فرهنگ ایمنی رانندگی می‌توانیم بسیاری از تصادفات و آسیب هارا کاهش دهیم.

وی با تشکر از مردم سخاوتمند استان خراسان شمالی در کمک به مردم زلزله زده‌ استان کرمانشاه گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی غیر نقدی در قالب ۶۳ قلم کالا و بیش از ۱۳۹ میلیون تومان وجه نقد توسط مردم استان جمع آوری و برای مردم آسیب دیده‌ی زلزله‌ی کرمانشاه ارسال شد.

وی با اشاره به ۷۰ مورد حوادث در سال جاری با رشد ۴۰ درصد در استان اظهار کرد: تعداد ۱۲۵ تیم عملیاتی در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در تیم‌های ۱۴ گانه با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب ارائه‌ی خدمت می‌کنند.

در این کارگروه اعضای حاضر در جلسه برنامه‌های دستگاه‌های مربوطه را ارائه دادند.

گفتنی است: طرح زمستانه از ۲۰ آذر ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند در استان ادامه دارد.

سید مصطفی صالح پور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست گفت: حوادث جاده‌ای در زمستان سال گذشته ۵ ممیز ۲۱ صدم درصد درمقایسه با زمستان سال ۹۴ افزایش داشته و تعداد فوتی‌ها ۲۸ درصد و تعداد مصدومین ۱۴ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ف

آمادگی ۲۰ پایگاه امداد و نجات در طرح زمستان ۹۶ در محور‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.