نظری در جلسه علنی شورای شهر تهران:

خواستار نصب تابلوی مشخصات بلوار کشاورز هستم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به درخواست طراح و سازنده بلوار کشاورز که چند ماه پیش درگذشت گفت: طبق خواسته او من خواستار نصب تابلوی مشخصات بلوار کشاورز در ابتدا و انتهای آن هستم.

خواستار نصب تابلوی مشخصات بلوار کشاورز هستمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) به ریاست هاشمی رفسنجانی برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود به ضرورت نصب تابلوی مشخصات بلوار کشاورز در ابتدا و انتهای آن پرداخت و اظهار کرد: فضاهای شهری دارای ارزش و سرزندگی هستند که جزء اولین شاخص‌های جمعی و زندگی مدنی در شهرها به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از نمونه‌های بارز این فضاهای سرزنده شهری بلوار کشاورز است، گفت: این بلوار توسط سرفراز غزنی طراحی و از سوی سازمان میراث فرهنگی به شماره ثبت 31321 در فهرست آثار میراث جهانی قرار گرفته است و اکنون در زمره فضاهای موفق شهری تهران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فقط چند ماه از درگذشت طراح بلوار کشاورز می‌گذرد، خاطرنشان کرد: غزنی در واپسین روزهای عمر خویش گفته است من فقط یک خواسته دارم و دلم می‌خواهد تابلویی در ابتدا و انتهای بلوار ببینم که مشخصات بلوار روی آن نوشته شده باشد.

نظری با بیان اینکه طول بلوار 1700 متر و شروع کار آن در سال 1336 و پایان کار آن نیز در سال 1338 است، بیان کرد: این پروژه با صرف 6 میلیون تومان ساخته شد که شهردار وقت توسلی، طراح آن سرفراز غزنی، شیبانی طراحی فضای سبز آن را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: سنگ تراشی نهر ذوزنقه توسط مینکو و مانی‌کو انجام شده و تهیه سنگ هرسیون از معادن شمال البرز است.

نظری با بیان اینکه این موارد از مشخصات بلوار کشاورز است، اظهار کرد: بنده از هیئت رئیسه شورای شهر تهران خواستارم تا پیگیری نصب این تابلو در ابتدا و انتهای بلوار را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: باید رسم قدردانی و گرامی داشت از طراحان فضاهای موفق شهری در مدیریت شهری نهادینه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار