پژوهش و فنآوری از کلید‌های اصلی توسعه

نگاه جامع به پژوهش و فنآوری، از کلید‌های اصلی دستیابی به شاخص‌های توسعه‌ای به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت ۲۵ آذر «روز پژوهش» پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«نگاه جامع به بحث پژوهش و فنآوری از کلید‌های اصلی دستیابی به شاخص‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود.
به همین منظور افزایش اعتبارات پژوهشی و باور پژوهشگران و فنآوران در زمینه‌های مختلف می‌تواند زمینه تسریع دستیابی به روند توسعه‌ای در شاخص‌های مختلف را فراهم کند.
ارتقای کمی و کیفی پژوهش و فنآوری در جامعه، به بهبود نگاه‌های ملی، منطقه‌ای و استانی و فراهم کردن بستر‌های لازم در این خصوص نیاز دارد.
امروزه ایران اسلامی با تکیه بر پیشرفت‌های علمی مبتنی بر اقدام پژوهی تخصصی پژوهشگران، دانشمندان و فنآوران توانسته به موفقیت‌های علمی بسیاری در حوزه‌های مختلف دست یابد و در میان کشور‌های مختلف دنیا سربلند شود.
تحقیق، پژوهش و فنآوری به عنوان نبض تپنده تولید و خودکفایی است و می‌تواند باعث پویایی و تحرک جامع گردد، به همین منظور برای سرعت بخشی به روند توسعه علمی باید به پژوهش و فنآوری توجه ویژه شود.
دولت تدبیر و امید، افزایش فعالیت‌های پژوهشی، فنآوری و تحقیقاتی براساس معیار‌های علمی و کارشناسی را جزو برنامه‌های اولویت دار خود قرار داده تا بتوان زمینه پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف را فراهم کرد.»

۲۵ آذر «روز پژوهش» و ۲۱ تا ۲۷ آذر به عنوان «هفته ملی پژوهش و فناوری» با شعار «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

پیام استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.