پژوهش لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه

استاندار چهارمحال و بختیاری، پژوهش را لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه بیان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، با صدور پیامی به مناسبت این هفته، پژوهش، کار علمی و کارشناسی را لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه بیان کرد.

در این پیام آمده است:

«پژوهش، کار علمی و کارشناسی و ابزار و زیربنای لازم برای هموار کردن مسیر پیشرفت و توسعه هر جامعه است.

امروز ایران اسلامی با اتکا به پیشرفت‌های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان، دانشمندان و دانش پژوهان جوان و متعهد خود توانسته تا به الگویی ماندگار در بین کشور‌های جهان در زمینه پژوهش و تحقیق تبدیل شود و در مسیر دستیابی به قله‌های افتخار همچنان به حرکت رو به پیشرفت خود ادامه دهد.

نامگذاری یک هفته در تقویم رسمی کشور به نام هفته پژوهش و فنآوری، نشان از اهمیت این موضوع نزد مسئولان کشور دارد و موقعیت مناسبی برای بازنگری و آسیب شناسی در زمینه شیوه‌های گسترش، نهادینه سازی و فرهنگ سازی در حوزه پژوهش به شمار می‌رود.

امروزه پژوهشگران و مسئولان مراکز علمی و پژوهشی از طریق دستاورد‌های پژوهشی و فنآوری با جمع آوری و استحصال اطلاعات، تجارب به دست آمده و آمار و آگاهی‌های لازم و مبانی متقن، مستدل و مستند و مباحث گوناگون علمی، فنآوری، فرهنگی و اقتصادی، نقشه راه توسعه را هموار ساخته و با تأکید و تمرکز هر چه بیشتر بر توان داخلی، افقی هر چه روشن‌تر برای رشد و تعالی میهن عزیزمان ترسیم می‌نمایند.

مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاهیان و حوزویان، دانشجویان و اساتید، فرهیختگان و عالمان و اندیشمندان کشور به عنوان موتور محرکه علم و فنآوری و بسترساز پیشرفت و تمدن و سلامت اجتماعی و غنای فرهنگی شناخته می‌شوند.

چه زیباست که در این فرصت فرخنده، هفته پژوهش و فنآوری را به صورت ویژه به فعالان این حوزه شادباش گفته و مراتب قدردانی و سپاس خود را از زحمات وافر همگی ابراز دارم. کسانی که رشد، توسعه و آبادانی استان و کشور، بیش و پیش از هر کس، مدیون و مرهون کوشش‌های عالمانه و قابل ستایش و ارزشمند آن‌ها بوده و خواهد بود.

از پیشگاه حضرت دانا و آگاه مطلق می‌خواهم نعمت‌های لایتناهی خود را بر مردم خوب، شریف و رشید ایران اسلامی به ویژه استان چهارمحال و بختیاری ارزانی داشته و با تابش نور دانش، آگاهی و هدایت همیشگی خود، دل‌ها و اندیشه‌های همه مردم دنیا را به هم نزدیک و در ساختن و آبادانی دنیایی سرشار از محبت، مودت، اخوت، بهروزی و نشاط آحاد بشر، هم راستا و هم داستان نماید.»

همزمان در سراسر کشور، ۴ تا ۱۰ آذرماه جاری «هفته استانی پژوهش و فناوری»، ۲۵ آذر «روز پژوهش» و ۲۱ تا ۲۷ آذر به عنوان «هفته ملی پژوهش و فناوری» با شعار «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

پیام استاندار به مناسبت هفته استانی پژوهش و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار