برای اولین بار صادرات میگو به امارات، چین، روسیه و استرالیا از بندر چابهار

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار میگوی به جای بندر عباس از بندر چابهار به کشور‌های اروپا، چین، روسیه، امارات و ویتنام صادر خواهد شد.

برای اولین بار صادرات میگو به امارات، چین، روسیه و استرالیا از بندر چابهار​به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت الله میر مرادزهی مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان  افزود : ۵۰ میلیون قطعه لارو میگوی ذخیره سازی شده در مزارع چابهار امسال از مراکز تکثیر داخل استان سیستان و بلوچستان و ۴۰ میلیون قطعه لارو نیز از مراکز تکثیر سایر استان‌ها به ویژه استان هرمزگان تامین شده است.

وی با بیان اینکه امسال دومین سال پیاپی تولید میگوی چابهار بدون بیماری است، افزود: امسال سازمان‌های شیلات و دامپزشکی ضمن همکاری با پرورش دهندگان مجوز دادند تا پرورش دهندگان را با وزن دلخواه صید برداشت کنند که به نفع مزرعه دار می‌باشد.

مدیر کل شیلات استان تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولید میگوی سال ۹۷ با ذخیره سازی لارو‌ها از اسفند ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ مزرعه زیرکشت میگو رفته است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود تعداد مزارع پرورش میگو در سال آینده با افزایش دو برابری به ۶۰ مزرعه افزایش یابد.

میر مرادزهی ادامه داد: مدیریت بهداشتی در استخر‌های پرورش میگو از سوی تولیدکنندگان و اعمال نقش نظارتی و کنترل کننده سازمان دامپزشکی و سازمان شیلات ایران در عدم شیوع بیماری در مزارع میگوی چابهار نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه رعایت زمان ذخیره سازی تاثیر مستقیمی بر جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع خواهد داشت، تاکید کرد: به این منظور ذخیره سازی لارو در مزارع چابهار باید اوایل خرداد ماه به اتمام رسد و از آنجا که ویروس‌های بیماری زا در میگو‌ها در آبی با دمای ۳۰ درجه فعال نمی‌شوند به همین دلیل اگر قبل از سرد شدن هوا، برداشت میگو‌ها صورت گیرد می‌توان از شیوع بیماری در مزارع پیشگیری کرد.

وی در ادامه گفته‌های خود با تاکید برجلوگیری از شیوع بیماری در مزارع خاطرنشان کرد: پرورش دهندگان طی دو سال گذشته با شروع برداشت میگو قبل از فرارسیدن شهریورماه و سرد شدن هوا، موفق شدند از شیوع بیماری در مزارع جلوگیری کنند با توجه به کنترل بیماری، انتظار می‌رود، روند افزایش تولید میگو در استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

صادرات میگو از بندر چابهار به کشور‌های اروپا، چین، روسیه، امارات 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار