مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان مطرح کرد

دلزدگی سرمایه‌گذاران از روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس در سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: روند یک ساله و دست وپاگیر دریافت مجوز موجب دل‌زدگی سرمایه گذاران از صنعت پرورش ماهی در قفس شده است.

دلزدگی سرمایه‌گذاران از روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت‌الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان در چابهاربا انتقاد از روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: از ۷ شرکت متقاضی این صنعت تاکنون تنها ۲ شرکت به کار گذاشتن قفس‌های خود در دریا شده‌اند که آن‌ها نیز هنوز برخی مجوز‌ها را دریافت نکرده اند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به روند یک‌ساله دریافت مجوز‌های پرورش ماهی در قفس افزود: مجوز‌های دامپزشکی، محیط‌زیست و مهندسی کشاورزی تنها بخشی از مجوز‌های لازم برای پرورش ماهی در قفس هستند و این درحالی است که باوجود آن‌که روند دریافت مجوز یک شرکت به اتمام رسیده و اعتبار بانکی آن نیز تخصیص داده شده، اما نظام دامپزشکی از تخصیص اعتبار جلوگیری می‌کند و خواستار طی دوباره روند دریافت مجوز و انجام دوباره مطالعات دریا و بندر است که این امر موجب دل‌زدگی سرمایه گذاران شده است.

وی از آمادگی ۴۲ متقاضی جدید برای پرورش ماهی در قفس خبرداد و تاکید کرد: سال گذشته پرورش ۲ هزار تن ماهی در قفس را در آب‌های دریای عمان تعهد کردیم که به دلیل روند طولانی مجوز برای شرکت‌ها این پرورش محقق نشد.

میرمرادزهی هم‌چنین با اشاره به تولید ۸۰۰ تن میگوی پرورشی در سال جاری تصریح کرد: امسال ۷ سرمایه گذار با زیر کشت بردن ۲۶ مزرعه در سایت گواتر مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار را به زیرکشت برده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری را در میزان مساحت کشت نشان‌می‌دهد.

به گفته وی بنا به برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بوده در سال جاری بیش از ۱۰۰۰ هکتار به زیر کشت برود که به دلایلی، چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بھره‌برداران و فرسودگی شبکه برق مقدار کمتری میگو در سایت گواتر کشت شد.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به سطح زیرکشت رفته در چابهار، انتظار می‌رفت امسال بیش از هزار تن میگو در این شهرستان ساحلی تولید شود که به دلیل گرمای آب و هوا و تلفات مقداری از میگوها، این امر محقق نشد.

انتهای پیام/ع

تولید  ۸۰۰ تن میگوی پرورشی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار