با همکاری ادارت ارشاد و اوقاف برگزار می شود؛

بزرگترین آزمون حفظ کشور اسفند ماه در کرمان

مسئول اداره قرانی اوقاف کرمان گفت: بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم اسفند ماه امسال با همکاری اداره کل ارشاد در کرمان برگزار می‌شود.

بزرگترین آزمون حفظ کشور اسفند ماه در کرمان برگزار می‌شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مختار یعقوبی گفت: مرحله ششم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآنی کشور امسال برای نخستین بار با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی ادغام و برگزار می‌شود.

وی افزود:در راستای مشارکت هر چه بیشتر نهاد‌های فرهنگی و قرآنی در برنامه‌های قرآنی اوقاف امسال این آزمون در اسفند ماه سال جاری با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۸ شهرستان کرمان برگزار می‌شود.

یعقوبی تصریح کرد: اگر بتوانیم این برنامه را به نحو احسن و با همدلی انجام دهیم انگیزه‌ای برای دیگر نهاد‌ها خواهد شد که با وحدت و همدلی با اوقاف همکاری کنند.

وی از طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم بعنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور نام برد و افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور شکل گرفت که با توجه به این امر خطیر، تربیت یک میلیون حافظ و قاری از جمله اهداف و برنامه ریزی‌های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌باشد.

یعقوبی یکی از اهداف برگزاری این طرح را تربیت نخبه‌های قرآنی ذکر کرد وگفت: قریب به ۵۰ هزار نفر در کرمان طی شش سال گذشته در این طرح قرآنی شرکت داشتند

وی اظهار کرد: ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت اولین تجربه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی دیگر از نهاد‌ها در راستای جلوگیری از فعالیت‌های موازی توسط دستگاه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: درگاه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی /www.quranedu.ir برای ثبت نام باز آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در ۲۳ رشته که در قالب چهار گروه برگزار می‌شود، ثبت نام کنند و توانایی علمی وقرآنی خود را در این آزمون محک بزنند.

گفتنی است ثبت نام اولین آزمون مشترک و سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین آزمون قرآنی کشور تا بیستم دی ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

آزمون بزرگ حفظ قرآن اوقاف با همکاری اداره ارشاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار