برگزاری مسابقات قرآن کریم جامعه کار ،تلاش و تعاون کرمان

مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون استان کرمان امروز در محل سالن شهید رحمانی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  در ابتدای این مراسم مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات می‌توان به فراهم سازی تمسک به قرآن کریم در جامعه کار، تکمیل روند شناسایی نیروهای قرآنی و حمایت از آنها، ایجاد و رقابت مثبت در جامعه کاری، جلب مشارکت کارگران و کارفرمایان به قرآن، شناسایی آسیب‌های فرهنگی و رفع آن، شناسایی نیازهای آموزشی و گسترش تشکیلات برگرفته از قرآن کریم اشاره کرد.


وی با بیان اینکه داوری این مسابقات برعهده دو تیم داوری خبره زیر نظر دار القرآن سازمان تبلیغات اسلامی بوده است، گفت: میزان رقابت بین شرکت کنندگان در این مسابقات بسیار فشرده و نزدیک بوده است و این مسابقات موجب شد تا بیش از گذشته متوجه جامعه هدف این وزارت خانه شویم و بتوانیم از ظرفیت‌های معنوی این عزیزان در پیشبرد جهاد و اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.


در ادامه علی سلیمانی سرپرست مدیریت اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز با بیان اینکه قرآن باید در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما حضور داشته باشد گفت : در راستای توسعه و تعمیق معارف اسلامی و قرآنی، مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش و تعاون استان با حضور کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و افراد تحت پوشش خدمات بهزیستی و تأمین اجتماعی و خانواده های ایشان شامل همسر و فرزندان که سن آنان بالاتر از ۱۵ سال باشد برگزار گردید.


وی افزود: این مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ ( شاخه های 10 جزء، 20 جزء و کل) و مفاهیم (جلد بیست و دوم تفسیر نمونه از چاپ 27 جلدی دارالکتب الاسلامیه ( بصورت تستی)) در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد .


سلیمانی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان فرهنگی ادارات تابعه و واحدهای کارگری برای برگزاری مرحله شهرستانی افزود: نفرات نخست مرحله استانی مسابقات قرآن کریم به مرحله کشوری این مسابقات که از 17 تا 20 آذر ماه در استان البرز برگزار میگردد اعزام خواهند شد.


 از 100 نفر شرکت کننده در مرحله شهرستانی 80 نفر به مرحله استانی راه یافتند و روز شنبه 11آذراز برترین های مرحله استانی در گردهمایی رابطان فرهنگی کارخانجات با حضور مدیر فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تجلیل خواهد شد .


انتهای پیام/ی

یازدهم آذر از برترین های مسابقات قرانی اداره کار تجلیل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.