به مناسبت شب یلدا؛

آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: با کمک ستاد دیه و گذشت شکات سه زندانی جرائم غیرعمد این استان به مناسبت شب یلدا آزاد شدند.

آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری گفت: سه میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۹۳ ریال مجموع بدهی این افراد بوده است که با پیگیری‌های این نهاد سه میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۹۳ ریال آن مورد گذشت شکات قرار گرفت.


وی افزود: همچنین ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه سیستان و بلوچستان برای آزادی این زندانیان پرداخت شد.


مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک ۶۹ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۹ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۹۶ ریال در زندان‌های این استان بسر می‌برند.


بامری ادامه داد: سوانح رانندگی، مهریه و نفقه و تصادف شایع‌ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان است.


وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج‌های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه‌های معقول آگاه کنند.


وی همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده‌های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.


وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۵۴# نیز پرداخت کنند.

انتهای پیام/گ

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار