آذین درسمپوزیوم پزشکی فردمحور؛

پزشکی فردمحور با پزشکی مرسوم تناقض ندارد

رئیس سمپوزیوم پزشکی فردمحور گفت: پزشکی فردمحور رویکرد جدیدی است که به دور از تناقض پزشکی، حمایتگر طیف زیادی از بیماران است.

پزشکی فردمحور با پزشکی مرسوم تناقض نداردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی آذین رئیس پژوهشگاه ابن سینا در سمپوزیوم پزشکی فردمحور عنوان کرد: پزشکی فردمحور به همت پژوهشگاه ابن سینا در نظر دارد تا همکاران و محققان حوزه سلامت را با این رویکرد جدید آشنا کند و با نقطه اتصال پزشکی جامع نگر و مبتنی بر شواهد جایگاه رویکردهای قبلی را تبیین کند.

وی ادامه داد: پزشکی فردمحور موضوع جدیدی است که با علوم پزشکی مرسوم تناقش ندارد و امید داریم محققان کشور در این عرصه وارد شوند و با حضور فناوری و دانش شاهد کمک برای بیماران خاص و مداوای خاص برای این بیماران باشیم.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت: کاربرد پزشکی فردمحور بهره‌گیری از دانش ژنومیک در طراحی داروهای به روز و پذیرفته شدن دارو توسط متولیان سلامت است که بحث چالش‌های اخلاقی و حقوقی یکی از موضوعات اساسی در این بحث است که از اولویت‌های برنامه‌ای ماست.

وی اظهار کرد: بحث چالش‌های اخلاقی و حقوقی از اولویت‌های موضوع پزشکی فردمحور است که در این سمپوزیوم به آن خواهیم پرداخت و اگر قرار است پژوهشی در این عرصه صورت بگیرد و یا شاهد تدوین قوانین باشیم، با در نظر داشتن اخلاق حرفه‌ای در این راستا گام بر می‌داریم.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا یادآور شد: امیدواریم پزشکی فردمحور با توجه به منفعتی که در بحث اقتصاد سلامت و کمک به بیماران خاص و مداوای خاص برای این بیماران دارد به همت محققان بتواند روز به روز در پزشکی مرسوم کاربردهای بیشتری پیدا کند تا شاهد ارتقای خدمات سلامت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ضرورت توجه به پزشکی فردمحور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار