شهرکی ثانوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

درجه بندی شبکه سیر در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تا پایان سال آینده

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: تا پایان سال آینده ممیزی و درجه بندی شبکه سیر‌ها از یک ستاره تا پنج ستاره محقق می‌شود.

ورود ۳۵ شرکت حمل و نقل مسافری در طرح شبکه سیر / درجه بندی شبکه سیر تا پایان سال آیندهحمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرکت اتوبوس رانی و راننده باید فقط در یک شبکه سیر به فعالیت بپردازند، اظهار کرد: شبکه سیر یا متعلق به خود شرکت و یا اینکه شرکت حمل و نقلی با پذیرش نمایندگی در شبکه سیر دیگری به فعالیت می‌پردازد.

وی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های شرکت‌های حمل ونقل مسافری باید در قالب شبکه سیر مشخص صورت پذیرد.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه طی یک سال ونیم گذشته با اجرای مرحله اول طرح شبکه سیر در بخش حمل ونقل اتوبوسرانی برون شهری، تعداد ۳۵ شرکت حمل ونقل مسافربری به عنوان شرکت‌های سرشبکه در این طرح قرار‌ گرفته‌اند، تصریح کرد: مرحله اول طرح شبکه سیر با مجموع ۱ هزار و ۴۷۶ شعبه و نمایندگی ۱۲ هزار و ۵۰۳ دستگاه اتوبوس شکل گرفته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح شبکه سیر از ابتدای آذر ماه امسال آغاز شده است، افزود: این طرح در راستای ایجاد «شبکه سیر‌های نما نام» با سه هدف اصلی افزایش ایمنی، ارتقای سطح خدمات و امکان ارزیابی کیفیت خدمات دهی آنان است.

شهرکی  ثانوی تاکید کرد: تا پایان سال آینده ممیزی و درجه بندی شبکه سیر‌ در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از یک ستاره تا پنج ستاره محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با فراخوان انجام شده در حال انتخاب مشاور ذی‌صلاح در چارچوب ضوابط اجرایی جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافربری اتوبوسی است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود طرح شبکه سیر نما نام تاپایان سال آینده محقق شود، یادآور شد: براساس این طرح یک امکان استاندارد ارزیابی مستمر و ایجاد محیط مطلوب رقابتی باهدف ارتقاءایمنی و کیفیت خدمات و ارزش گذاری برای هر شبکه سیر در بازار سرمایه گذاری این بخش فراهم می‌شود.

 مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری با بیان اینکه کلیه مراحل اصلاح ساختار فوق که فقط منحصر به شبکه سیر نیست، گفت: این طرح فرصت جدیدی همچون ایجاد شرکت‌های درب تا درب، شرکت‌های فرودگاهی، شرکت‌های اجاره خودرو، ایجاد بسته‌های درآمدی غیر بلیتی در راستای اقتصادی شدن بخش، خروج فروش بلیت از پایانه‌های عمومی مسافر و ارائه روش‌های متنوع  غیرحضوری بلیت، شکل گیری پایانه‌های نیمه متمرکز و غیر متمرکز در برنامه کاری خود قرار خواهد داد.

 انتهای پیام/

اجرای طرح شبکه سیر هم نام در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار