معیارها برای نویسندگی یک مقاله پژوهشی

در همایش «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیر بنای تولید و اشتغال» در مورد معیارها برای نویسندگی یک مقاله پژوهشی بحث شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد هادی  امروز در همایش پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال اظهار کرد: ساختارهای اخلاقی در دانشگاه علوم پزشکی از 4 سال پیش از طرف وزیر علوم به دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور رعایت کلیه شئون اخلاقی در دانشگاه، ابلاغ شد.

وی با بیان این که کمیته اخلاق در پژوهش در زیرمجموعه شورای اخلاق دانشگاه قرار دارد، بیان کرد: ساختارهای اخلاقی پژوهشی مهم است و در سه سطح کمیته ملی، کمیته دانشگاهی و کمیته سازمانی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی، بررسی می‌شود.

این محقق دانشگاهی با بیان این که به دنبال این هستیم که دانشجویان و اساتید در بدو ورود به دانشگاه با مفاد کمیته‌های دانشجویی آشنا شوند، عنوان کرد: پژوهشگر عضو کمیته اخلاق دانشگاه ترجیحاً باید دارای حداقل مدرک دانشیاری در یکی از رشته‌های مختلف علوم پزشکی باشد.

وی با بیان این که نتایج کمیته دانشگاهی اخلاق باید به صورت سالانه ارائه شود، در پایان گفت: معیارهای نویسندگی عبارت‌ از ایده پژوهشی و طراحی مطالعه، آنالیز، تفسیر نتایج، مدیریت گردآوری داده‌ها، مرور نقادانه پیش نویس مقاله و در نهایت مطالعه مقاله نهایی شده و تصویب آن است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.