مدیرکل فنی و حرفه‌ای خبر داد:

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۶ هزار سرباز در سیستان وبلوچستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح آموزش های مهارتی سربازان در این استان خبر داد.

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۶ هزار سرباز در سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد جهانتیغی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه همکاری وزارت تعاون با ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، تعهدات آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در توانمند سازی سربازان وظیفه مشخص شد.

وی افزود: تفاهمنامه مذکور با هدف ایجاد زمینه اشتغال سربازان وظیفه پس از پایان خدمت سربازی، کمک به رفع نیاز‌های نیرو‌های مسلح به نیرو‌های ماهر در عرصه‌های مختلف با تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد تنوع برای سربازان در طول دوارن خدمت منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعهد پیش بینی شده برای استان سیستان و بلوچستان در تفاهمنامه مذکور ۶ هزار و ۱۳۰ نفر است که در دو بخش شرکت در دوره‌های آموزشی و بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای سربازان در یگان‌های مربوط به ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

جهانتیغی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار داشت: سربازانی که دوره‌های مهارتی ارائه شده را با موفقیت پشت سر بگذارند از طریق وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای کسانی که قبل از دوره خدمت سربازی در دوره‌های مهارتی شرکت نمودند و گواهینامه مهارتی را اخذ کردند نیز متناسب با آئین نامه‌ای که به زودی اعلام می‌شود، کسری خدمت در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ع

برگزاری آموزش های مهارتی درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار