زینی وند مطرح کرد؛

جزئیاتی از اساسنامه صندوق حمایت از موسسان غیردولتی/ تسهیل پرداخت حق بیمه معلمان

اساسنامه صندوق حمایت از موسسان با هدف توسعه عدالت آموزشی و کمک به موسسان غیردولتی تصویب شد.

جزئیاتی از اساسنامه صندوق حمایت از موسسان غیردولتی/ تسهیل پرداخت حق بیمه معلمانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد:  هیئت وزیران، اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی با هدف حمایت از موسسان مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم وزارت آموزش و پرورش تشكیل شده را به تصویب رساند.

وی گفت: اساسنامه مذكور شامل موادی از قبیل موضوع فعالیت صندوق ، اركان صندوق، تركیب، وظایف و اختیارات هیات امناء هیات مدیره و مدیرعامل است.

زینی وند ادامه داد: با راه اندازی صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی پرداخت بخشی از حق بیمه سهم موسس و كاركنان غیررسمی مدارس غیردولتی ،گام مهمی در ایجاد انگیزه وتامین امنیت شغلی وآرامش خاطر جمع كثیری از معلمان شاغل در مدارس غیردولتی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی نقش مهمی در تحقق توسعه عدالت آموزشی دارد و بسترمناسبی جهت بهره مندی دانش آموزان مستعد بی بضاعت در مناطق كمتر برخوردار فراهم می آورد و دراین صندوق موسسان مناطق محروم وكمتربرخوردار جهت حمایت دراولویت هستند.

موارد مرتبط با صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی

وی افزود: اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم با پیگیری‌های 20 سال به تصویب هیات محترم وزیران رسید و از مهمترین موضوعات فعالیت صندوق ارائه تسهیلات به موسسان برای خرید، تملك ساختمان و زمین ، احداث بنا، اجاره، نوسازی، مقاوم سازی و تبدیل به احسن ، توسعه و تجهیز برای رسیدن به استانداردهای آموزشی و پرورشی است.

زینی وند تصریح کرد: كمک به تامین بخشی از شهریه دانش آموزان مستعد بی بضاعت و ایتام با اولویت مناطق محروم و كمتر برخوردار از دیگر موارد مورد توجه در اساسنامه است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد:  به منظور تشكیل صندوق و مطابق ماده 13 قانون دولت موظف است هرساله و تا سقف 50% از قیمت تمام شده سرانه سالانه دانش آموزی در بخش دولتی را كه به ازای كل دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در قالب كمك در لایحه بودجه سالانه كل كشور پیش بینی نماید

وی بیان کرد: راه اندازی صندوق بخشی از حق بیمه سهم موسس و كاركنان غیررسمی مدارس غیردولتی قابل پرداخت است و از مهم‌ترین ویژگی صندوق عضویت سه نفر از موسسان مدارس غیردولتی در تركیب 10 نفره هیئت امناء صندوق است.

زینی وند گفت: آئین نامه اجرایی صندوق پس از سه ماه از زمان تصویب اساسنامه توسط آموزش و پرورش تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
باید از معلمان بازنشسته چندشغله در مدارس غیرانتفاعی مالیات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
باید از معلمان بازنشسته چندشغله در مدارس غیرانتفاعی مالیات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی اغلب بازنشسته هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی اغلب بازنشسته هستند
آخرین اخبار