«ده روز با عکاسان» در خانه هنرمندان ایران

ششمین دوره جشنواره «ده روز با عکاسان» با رویکرد «نگاهی به خود، نگاهی به جهان» در خانه هنرمندان ایران برپاست.

سعید نیک‌ذات، مسئول انجمن ملی عکاسان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عنوان کرد: با توجه به اینکه جشنواره، نمایشگاه، نشست، کارگاه و همایش های تخصصی عکاسی به صورت محدود و انگشت شمار در کشور ایران برگزار می شود، انجمن ملی و مردم نهاد عکاسان هر سال جشنواره بزرگ «ده روز با عکاسان» را با تکیه بر توانمندی و فعالیت های انجمن برگزار می کند و هم اکنون ششمین دوره این جشنواره نیز با نمایش تعداد زیادی آثار در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است و تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در هر دوره هنرمندان در دو بخش عمومی و دعوت از پیشکسوتان در این رویداد شرکت می کنند و آثار هنرمندان جوان توسط هیات داوری بازبینی می شود. شعار «نگاهی به خود، نگاهی به جهان» محور و موضوع اصلی این دوره از جشنواره است و موضوع آثار منتخب نمایشگاه نیز از این شعار پیروی می کند.

مسئول انجمن ملی عکاسان تصریح کرد: نمایش فیلم، اسلاید و 28 کارگاه که در آن هنرمندانی که تا به امروز توانایی چاپ و برپایی نمایشگاه از آثار خود را نداشتند در مورد آثار، حرفه، فعالیت و دیدگاه خود به هنر توضیح می دهند. همچنین 33 نشست تخصصی و همچنین کارگاه های نظری انجمن های عکاسان مطبوعات، میراث فرهنگی و تبلیغات در طول نمایشگاه برای مدعوین برگزار می گردد.

نیک‌ذات با اشاره به ماهیت خصوصی و مردم نهاد انجمن ملی عکاسان اظهار داشت: تا به امروز تمامی هزینه های برنامه توسط انجمن پرداخت شده و تنها خانه هنرمندان بیشترین همکاری را با انجمن عکاسان انجام داده است. مسئولین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هم قول هایی داده اند که تاکنون عملی نشده اند.

مسئول انجمن ملی عکاسان خاطرنشان کرد: امید است مسئولین در جهت حمایت از این رویداد که به نفع هنرمندان عکاس است بیشتر قدم بردارند و مانند سایر کشورهای خارجی، عکاسی را هنر و حرفه ای موثر در ریشه یابی معضلات و مسائل اجتماعی تلقی کنند و توقعشان از عکاسان تنها در دایره تهیه گزارش و فعالیت های روابط عمومی نباشد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.