دبیر هنری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

جشنواره هنرهای تجسمی، فرصتی برای شکوفایی خلاقیت است

حقیقت‌شناس گفت: معمولاً كسانی در جشنواره‌ها شركت می‌كنند كه ایده‌های تازه دارند؛ جشنواره هنرهای تجسمی محلی برای ارائه این آثار است.

به گزارش  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر؛ جمشید حقیقت شناس دبیر هنری این دوره از جشنواره در گفتگویی با اصحاب رسانه گفت: در تمام این سال‌ها تلاش كرده ایم كه یك جشنواره ملی داشته باشیم. جشنواره ای كه تمام ظرفیت های ملی را در خود داشته باشد و ظهوری بین‌المللی در آن شكل بگیرد. با رایزنی های مختلف و بررسی فعالیت های جهان معاصر در تلاش هستیم كه جشنواره دهم را با كیفیت بالاتر برگزار و به استانداردهای بین المللی نزدیك تر كنیم.

وی با تاكید بر اینكه جشنواره فجر باید آنقدر جامعیت داشته باشد كه اتفاقات هنری دنیا نتواند ضربه ای به آن بزند، افزود: ما به هنرهای تجسمی خودمان مدیون هستیم و تمام هنرمندان این حوزه ،فعالان فرهنگی و هنری و اشخاصی كه مدیریت و برنامه ریزی های كلان هنری را در سطح كشور بر عهده دارند، باید كمك كنند تا با این جشنواره به اعتبار جهانی برسیم.

حقیقت شناس تصریح کرد: به این منظور در دوره دهم جشنواره سعی‌كردیم بخش های مختلفی را جذب كنیم؛ از جمله فعالیت های نگارخانه ها، استفاده از پتانسیل استان ها و همچنین فعال تر كردن بخش بین الملل كه با رایزنی های بیشتر، هنرمندان خارجی شاخص را جذب و آثارشان را انتخاب كنیم. البته در این بخش ستاد برگزاری جشنواره انتخاب كننده است و در صدد هستیم آثاری را برگزینیم كه به كیفیت جشنواره بیفزاید.

دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر بیان کرد: معمولاً كسانی در جشنواره ها شركت می كنند كه ایده های تازه دارند؛ ولی محلی برای عرضه ندارند. جشنواره هنرهای تجسمی محلی برای ارائه این آثار است. من از همه هنرمندان بخش تجسمی دعوت می‌كنم كه با ایده های بكر و دست نیافتنی در جشنواره دهم حضور پیدا كنند. ما در ستاد برگزاری، آماده هرگونه كمک و همیاری به این هنرمندان هستیم.

گفتنی است؛ دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همكاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، از ٣ بهمن الی ٤ اسفند در تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.