وجود 1800پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1800 پروژه نیمه تمام در سطح این استان وجود دارد که 3 درصد پروژه‌های نیمه تمام کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسن نوروزی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سال ۹۷ تبلور وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور در حوزه‌های اشتغال، حرکت به سوی کاهش فقر مطلق و اجرای عدالت اجتماعی و حضور بخش خصوصی در اقتصاد است .

وی منابع عمومی بودجه دولت در این لایحه را ۳۶۸ هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این بودجه از سه محل درآمدها با ۱۹۳ هزار میلیارد تومان، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و ۶۸ هزار میلیارد از محل واگذاری دارایی‌ها و فروش اوراق و اسناد خزانه تامین می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه‌کرد منابع عمومی بودجه سال ۹۷ خاطرنشان کرد: ۲۷۶هزار میلیارد تومان از بودجه امسال صرف اعتبارات هزینه‌ای می‌شود، ۶۰ هزار میلیارد تومان صرف تملک دارایی و سرمایه‌ای و ۳۱ هزار میلیارد تومان هم به سود و بهره اوراق اختصاص داده می‌شود .

نوروزی با اشاره به اینکه بیشترین بودجه عمومی دولت صرف اعتبارات هزینه‌ای و پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌شود، ادامه داد: توقعات از دولت باید در حد توان باشد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دولت در سال ۹۷ قرار است در موضوع هدفمندی یارانه‌ها تجدید نظر کند که با اجرای این طرح حدود ۱۹هزار میلیارد تومان از منابع دولت آزاد خواهد شد .

نوروزی تاکید کرد: رویکرد دولت در سال جاری برداشت از صندوق توسعه ملی برای برخی مصارف عمرانی خاص است که از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است .

وی گفت: این مبلغ قرار است به طرح‌های آبیاری تحت فشار برای ایجاد اشتغال بخش کشاورزی، آبرسانی به روستاها، تقویت بنیه دفاعی کشور، توسعه سواحل مکرون، ساماندهی حمل و نقل عمومی، مقابله با ریزگردها، بافت فرسوده، محیط‌زیست، تسویه بدهی پاداش پایان خدمت کارکنان آموزش و پرورش و ایجاد اشتغال اختصاص داده شود .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰۰درصد بودجه استانی سال ۹۷ قرار است مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها توزیع شود که این یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده است و توجه به برنامه ششم توسعه، رویکرد ایجاد اشتغال، اجرای عدالت اجتماعی و حرکت به سمت کاهش فقر مطلق و افزایش اعتبارات استان‌ها از دیگر ویژگی بودجه آینده است .

نوروزی با اشاره به کاهش ردیف متفرقه بودجه از 337 به 138 ردیف افزود: از دیگر رویکرد بودجه سال آینده افزایش شفافیت در آن است .

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات قانون استفاده متوازن تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده از محل این قانون برای استان کهگیلویه و بویراحمد 281 میلیارد تومان است که 29 درصد آن تخصیص یافته است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 1800 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: در کل کشور 71 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی وجود دارد که 3 درصد پروژه‌های نیمه تمام سطح کشور در کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/غ

توقعات از دولت باید در حد توان باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.