استعفای عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان در اعتراض به حمایت از روی مور

عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان از نبراسکا در اعتراض به حمایت مالی این کمیته از نامزد متهم به فساد جنسی در انتخابات سنا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

استعفای عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان در اعتراض به حمایت از روی موربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پُلیتیکو، جویس سیمونز، عضو کمیته ملی جمهوری خواهان (آر ان سی) از ایالت نبراسکا، در اعتراض به حمایت مالی این کمیته از روی مور، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات سال 2018 مجلس سنا، از سمت خود کناره‌گیری کرد. روی مور –نامزد جمهوری‌خواهان از ایالت آلاباما در انتخابات سنا – به تجاوز جنسی به دختران نوجوان در زمانی که تنها سی سال سن داشته، متهم شده است.

سیمونز در این باره در رایانامه‌ای خطاب به مقامات حزب جمهوری خواه نوشت: من با اعطای کمک مالی اخیر توسط آر ان سی به حزب جمهوری خواه در ایالت آلاباما –که قرار است برای رقابت‌های انتخاباتی روی مور هزینه شود– به شدت مخالف هستم. مطالب زیادی درباره این وضعیت است که می‌توانستم بیان کنم اما برای احترام به اظهارات سناتور شلبی از این کار امتناع می‌کنم.

در ادامه گزارش پلیتیکو آمده است ریچارد شلبی، سناتور ارشد آلاباما روز گذشته (یکشنبه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اظهار کرد مردم این ایالت لیاقتشان بیشتر از روی مور است.

گزارش پلیتیکو می افزاید سیمونز به تماس های تلفنی امروز صبح درباره کناره‌گیری‌اش پاسخی نداد. از سوی دیگر سخنگوی کمیته ملی جمهوری خواهان نیز به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

سیمونز در رایانامه ارسالی‌اش تصریح کرده بود که استعفانامه‌اش را روز جمعه به ران مک‌دنیل، رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، تسلیم کرده است.

گزارش پلیتیکو می افزاید روی مور متهم شده است که در دوران جوانی اش (سی سالگی) دختران زیر سن قانونی (حتی 14 سال) را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده است.

در پی مطرح شدن این اتهامات علیه مور در ماه نوامبر، کمیته ملی جمهوری خواهان ابتدا از حمایت او دست کشید، اما پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علی رغم این اتهامات حمایت کامل خودش را از وی اعلام کرد، این کمیته مبلغ 170 هزار دلار کمک مالی در اختیار حزب جمهوری خواه در ایالت آلاباما قرار داد تا برای رقابت های انتخاباتی مور هزینه شود.

مک‌دنیل پیش‌تر در محافل خصوص نارضایتی خود را از حمایت این کمیته از روی مور اعلام کرده بود، اما او به نزدیکانش گفته است پس از اعلام حمایت ترامپ از روی مور، این کمیته نیز چاره دیگری نداشته است. مک‌دنیل همچنین در این باره افزود آر ان سی به عنوان بازوی سیاسی مؤثر ترامپ عمل می کند. با وجود این، مک‌دنیل که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 توسط او به عنوان رئیس این کمیته منصوب شد، به سبب این اقدام مورد انتقاد اهداکنندگان کمک های مالی به آر ان سی قرار گرفته است. برای مثال در جریان یک ضیافت شام که حدود 40 اهداکننده مالی حضور داشتند بابی کیلبرگ، یکی از شخصیت‌های بانفوذ جمهوری خواه از ویرجینیا به مک‌دنیل گفت از اعطای کمک مالی این کمیته به روی مور ناراضی است.

انتهای پیام/

عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان در اعتراض به حمایت مالی از مور استعفا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار