مسیر ویژه خط ۳ BRT از حرم مطهر رضوی تا میدان استقلال فعال می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: مسیر ویژه خط ۳ BRT از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید فعال شد و در گام بعد تا میدان استقلال فعال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی‌اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در نشست خبری برسی دلایل احداث مسیر ویژه خط ۳ بی آرتی، گفت: خط ۳ BRT از شهریور ۹۴ آغاز به کار کرد و از ۱۷ آبان امسال مسیر ویژه آن از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید فعال شد و در گام بعد تا میدان استقلال فعال می‌شود. این پروژه هم پیوست فرهنگی و اجتماعی و هم پیوست زیست محیطی داشت.

وی افزود: در پیوست فرهنگی و اجتماعی ۲ سال قبل از اجرای طرح شروع به کار خط ۳ BRT را داشتیم و با این خط که شرق مشهد به غرب آن را وصل می‌کند، روزانه بالغ بر ۸۰ هزار مسافر جابه‌جا می‌شود. پیش‌بینی ما پس از اجرای این طرح رسیدن به جا‌به‌جایی بیش از ۱۵۰ هزار مسافر بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان این‌که به دنبال کاهش تعداد ناوگان و افزایش مسافران هستیم، گفت: در این گام بهترین راه استفاده از اتوبوس‌های بزرگ‌تر و فعال شدن خطوط ویژه است که ضمن کاهش زمان و آلودگی هوا، افزایش مسافر هم خواهیم داشت.

نیشابوری ادامه داد: کسبه‌های شاغل در مسیر اجرای طرح معتقدند که با اجرای این طرح متضرر شدند و معتقدیم که در حوزه فرهنگ‌سازی ضعف‌هایی داشتیم که با همکاری رسانه‌ها این نقص را برطرف می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که تعداد اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی و BRT که در مسیر خطوط ریلی درون‌شهری قرار دارند پس از فعال شدن خطوط قطار شهری کاهش می‌یابد، گفت: تا ۵ سال آینده این اتفاق نمی‌افتد، اما معتقدیم ایمن‌ترین سفر با حمل و نقل ریلی انجام می‌شود و در بحث هزینه خدمات هم به‌گونه‌ای عمل می‌شود که مشکلی برای هیچ گروهی نباشد.

محمد امامی‌میبدی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این نشست خبری گفت: با اجرای مسیر ویژه خط ۳ BRT زمان تردد از مبدا تا مقصد کاهشی ۹۰ دقیقه‌ای داشته است.

وی افزود: ۷۰ درصد آلودگی‌های شهری مربوط به تردد خودرو‌ها است و باید در جهت رفع آن توسعه خطوط حمل و نقل عمومی را با کاهش زمانی داشته باشیم که در گام نخست مسیر کوثر تا فلسطین در خط ویژه قرار گرفت.

امامی میبدی افزود: شورای عالی ترافیک کشور مطالعات جامعی در حوزه حمل و نقل داشته و در این راستا اجرای خطوط انبوه‌بر ریلی ۴ گانه قطار شهری، خطوط انبوه‌بر BRT در ۷ خط و انبوه‌بر LRT در ۴ خط در مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در راه ترافیکی این مسیر در مدت زمان ۵/۲ ساعت طی می‌شود که با اجرای خط ویژه این زمان، کاهشی ۹۰ دقیقه‌ای را به همراه دارد.

امامی‌میبدی با بیان این‌که برای رفاه حال مسافران مجبور به اجرای خط ویژه هستیم، گفت: ۵/۱ میلیون سفر درون‌شهری با اتوبوس انجام می‌شود و ۶۵ درصد سفر‌های شهری با حمل و نقل عمومی در محدوده حرم مطهر رضوی است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ درصد سفر‌ها با اتوبوس است در حالی‌که باید ۶۵ درصد باشد و جابه‌جایی‌های افراد باید به شکلی آرام، امن و در شرایط مناسب رفاهی و زیست محیطی انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در سطح دنیا هیچ پروژه‌ای انجام نشده که ۱۰۰ درصد منتفع بوده و بی‌عیب باشد، گفت: ما تلاشمان با اجرای این طرح‌ها گسترش حمل و نقل همگانی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.

امامی‌میبدی ادامه داد: فعالیت خطوط انبوه بر ادامه دار خواهد بود و در محدوده‌های حرم مطهر رضوی سرویس‌دهی دارند، پیاده‌رو‌هایی در ۴ محور اصلی این مکان مقدس جهت تردد راحت زائران ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام// م. ط.
 


نشست خبری با موضوع برسی دلایل احداث مسیر ویژه خط ۳ بی آرتی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالیه تشکر
آخرین اخبار