معاون وزیر آموزش و پرورش:

پایلوت طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی به‌زودی اجرا می‌شود

معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی یکی از برنامه‌های مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است و پایلوت آن در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود.

پایلوت طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی به‌زودی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول عمادی شنبه‌شب در کارگاه آموزشی مدل تعالی مدیریت مدرسه اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان سطح اول آموزش و پرورش باید به یک خود ارزیاب تبدیل شوند به نوعی که اولین ارزیاب دانش آموز خود دانش آموز باشد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما چهار سطح کار در آموزش و پرورش داریم که سطح پایه آن دانش آموزان هستند.

وی تصریح کرد: وقتی دانش آموز مسئول امورات خودش باشد بهتر می تواند به حساب و کتاب خودش رسیدگی کند و معلم نیز نقش راهنمایی و نظارت را دارد.

این مقام مسئول افزود: خود ارزیابی برای مدرسه قابل تعریف است و نظارت بر فعالیت و عملکردهای مدرسه برعهده شورای مدرسه است، برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی و آزمون های دیگر به شورای مدرسه ربط دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد مدارس را خود ارزیاب کند و اختیار را به خود مدارس تفویض کند و نقش نظارتی مدارس و اجرای برنامه ها برعهده عوامل ستادی باشد.

عمادی خاطرنشان کرد: دانش آموز، معلم و مدیر در نظام آموزشی شهروند سطح اول هستند و مدیران ستادی نقش شهروند دومی را دارند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی از کار دانش آموز باید توسط معلم صورت گیرد ولی ضرورت نیاز به سوابق تحصیلی و ارائه مدرک دیپلم باعث برگزاری امتحانات نهایی شده است.

وی افزود: حذف کنکور به طور کامل امکان‌پذیر نیست زیرا حضور در دانشگاه‌های مادر و رشته‌های پرطرفدار نیازمند یک گزینش است، البته کنکور محدود شدنی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در آموزش و پرورش هیچ ملاک طبقه بندی اصولی نیست و هر چیزی که نظام آموزشی و تربیتی را طبقه بندی می کند باید لغو شود.

وی اضافه کرد: در اسلام سیستم نظارت بر انسان درونی است، همانگونه که نظارت بر اعمال انسان با وجود خدا در انسان بیان می شود پس یکی از وظیفه های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان، درونی سازی ارزشیابی است.

عمادی خاطرنشان کرد: طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی یکی از برنامه‌های مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است و پایلوت آن در آینده ای نزدیک اجرا می شود.

انتهای پیام/پ

به‌زودی پایلوت طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی اجرا می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.