محمد محقق: زنان باید از نگاه علمی و اقتصادی توان‌مند شوند

کنفرانس شانزده روزه محو خشونت با زنان در قصر مرمرین شورای وزیران برگزار شد.

محمد محقق: زنان باید از نگاه علمی و اقتصادی توان‌مند شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،کنفرانس شانزده روزه محو خشونت با زنان  در قصر مرمرین شورای وزیران برگزار شد. در این مراسم که با حضور انجنیر محمد خان و محمد محقق برگزار شده بود، شماری از وزیران کابینه، نماینده کمیسیون مستقل حقوق بشر و برخی از فعالان مدنی و حقوق زنان نیز اشتراک کرده بودند.

در این کنفرانس، اشتراک کنندگان روی داشتن یک جامعه عاری از خشونت و توان‌مند ساختن زنان تأکید شده است. انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرایی گفته: آن‌هایی که امروز داد از حقوق زن می‌زنند، سابقه بیشتر از صد سال ندارند، در حالی‌که دین مقدس اسلام یک و نیم قرن پیش از محو خشونت علیه زن سخن گفته و بر احترام و رعایت حقوق زنان تاکید نموده است.

در خبرنامه دفتر معاون ریاست اجرایی آمده است که حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی بر توان‌مند سازی زنان تأکید کرده و گفته که نگاه به زنان باید انسانی باشد. معاون ریاست اجرایی گفته است:  برای رفع خشونت علیه زن، زنان باید از نگاه علمی و اقتصادی توانمند ساخته شوند و زمنیه حضور آنان را در جامعه و سیاست نهادینه گردد.

بر اساس خبرنامه، آقای محقق تأکید کرده است که نباید تبلیغات نفرت انگیز میان زن و مرد صورت گیرد، بل‌که برای ایجاد خانواده‌های سالم و پر مهر تبلیغات مثبت روی دست گرفته شود.

در این نشست، دلبر نظری وزیر امور زنان از حکومت خواسته، کمک کند تا وزیران زن در کابینه بیشتر شود و از طرح‌ها و برنامه‌های زنان در بخش توان‌مند سازی این قشر حمایت کند. خانم نظر در حالی خواستار افزایش وزیران زن می‌شود، که هفته پیش نرگس نهان تنها نامزد بانوی این دور، از مجلس نمایندگان رای اعتماد نگرفت.

ثریا صبحرنگ به نمایندگی از حقوق بشر و فیروزه ارزگانی دیگر سخنرانی بوده اند که در مورد حمایت از زنان افغانستان صحبت کرده است.

این نشست در حمایت از زنان و محو خشونت علیه زنان در حالی برگزار می‌شود که وضعیت زنان در افغانستان روز به روز رو به وخامت می‌نهد و روزانه گزارش‌های مختلفی از قتل، لت و کوب و موارد متعدد از خشونت با زنان گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار