مبارزه با علف های هرز در مزارع خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: تاکنون مبارزه با علف های هرز کلزای پاییزه در سطح هزار و 100 هکتار از مزارع استان خراسان شمالی انجام شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سطح مبارزه با علف های هرز کلزا در حال افزایش است ، گفت : علف های هرز از جمله عوامل خسارت کلزا است که یکی از کشت های مهم و مساعد استان خراسان شمالی کشت کلزا است .

وی با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار و 800 هکتار کلزا در استان خراسان شمالی کشت شد ، افزود : با توجه به وقوع سرمای بی سابقه پاییزه ، سطح زیر کشت این محصول بر اثر سرما به هزار و 500 هکتار رسید که سطح مبارزه پایین بود و 800 هکتار با علف های هرز مبارزه شد.

رضایی سطح ابلاغی کشت کلزا پاییزه امسال در استان را 7 هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: در سال زراعی جاری 3 هزار و 592 هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان شمالی زیر کشت محصول کلزا رفت.

وی گفت : 50 درصد سطح زیر کشت مزارع کلزا در شهرستان مانه و سملقان است که کشت پاییزه این محصول از 15 شهریورماه آغاز و تا دهه اول آبان ماه در مناطق گرم ادامه دارد.

گفتنی است : خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است .

انتهای پیام/آ

مبارزه با علف های هرز کلزا در سطح هزار و 100 هکتار از مزارع استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.