نمایشگاه "افغانستان خاستگاه خورشید" در کرج افتتاح شد+ تصاویر

نمایشگاه "افغانستان خاستگاه خورشید" به همت انجمن دانشجویان افغانستانی در دانشگاه خوارزمی کرج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه  "افغانستان خاستگاه خورشید" با هدف نشان دادن پیوندهای فرهنگی بین کشور ایران اسلامی و افغانستان و به همت انجمن دانشجویان افغانستانی  در دانشگاه خوارزمی کرج افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شفیق شرق رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان و جمال انصاری مسئول امور دانشجویی سفارت افغانستان در تهران و جهانبخش مدیر کل اتباع و مهاجرین استان البرز حضور داشتند.

شفیق شرق رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان  در تهران در این مراسم اظهار کرد: وضعیتی که اکنون در افغانستان داریم انتخاب ما نیست، هیچکس عاشق جنگ نیست و برای مردم افغانستان جنگ تحمیل شده است. وظیفه ی ما فرهنگیان این است که با برپا کردن چنین نمایشگاه هایی تعریف جدیدی از زیبایی های افغانستان ارائه دهیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان در تهران افزود: برگزاری چنین برنامه‌ای به شناسایی مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و افغانستان و تقویت رابطه فرهنگی دو ملت کمک می‌کند.

 جهانبخش نیز ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌هایی با این مضامین می تواند شناخت زیبایی‌های افغانستان را در بین نسل هایی که هنوز افغانستان را ندیده‌اند و یا دیدگاه مثبت و درستی از آن ندارند افزایش دهد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین استان البرز گفت: دانشجویان می‌توانند نقش پررنگ و مهمی در معرفی و ایجاد این شناخت ایفا کنند چرا که موتور محرکه و توسعه ی هر جامعه‌ای دانشگاه و دانشجویان هستند.

کلانتری مدیر اجرایی نمایشگاه  نیز خاطرنشان کرد: هنرمندان در این نمایشگاه سعی کرده‌اند، افغانستان را به دور از واژه های کلیشه‌ایی جنگ، طالبان، کشتار و خشونت به نمایش بگذارند.

وی گفت: هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه معرفی تاریخ، فرهنگ، و آداب و رسوم  مردم افغانستانی است.

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.