مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت در بوشهر:

قانون‌های مبارزه با پولشویی در استان‌ها اجرا می‌شود

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قانون مبارزه با پولشویی سال ۱۳۸۶ در ایران مصوب شد گفت: قانون‌ مبارزه با پولشویی تاکنون در ۲۷ استان اجرایی و زمینه اجرای این قانون در دیگر استان‌ها فراهم شده است.

قانون‌های مبارزه با پولشویی در استان‌ها اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جمشید گل‌پور ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی مبازره با پولشویی و تامین مالی تروریسم با اشاره به قانون پول‌شویی اظهار داشت: زمانی که پول و درآمد حاصل از یک جرم و یا تخلف در سیستم مالی و بازار وارد شود به عنوان پول‌شویی نام برده می‌شود.

وی ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و دیگر تخلفات را منشاء پول‌شویی دانست و افزود: قانون مبارزه با پولشویی در بهمن سال 1386 در ایران مصوب شد و این قانون تاکنون در 27 استان کشور اجرایی شده است.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اجرای قانون پول‌شویی در دیگر استان‌هاافزود: تاکنون قانون مبارزه با پول‌شویی در استان‌های بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی و کرمان اجرایی نشده که به‌زودی زمینه اجرای آنها فراهم می‌شود.

گل‌پور اصناف را مشمول قانون مبارزه با پول‌شویی دانست و بیان کرد: مشاوران املاک، فروشندگان طلا، نقره، جواهر و مسکوکات، فروشندگان فلزات گران بها و سنگ‌های قیمتی، فروشندگان فرش و تابلو فرش دستباف، فروشندگان عتیقه، صنایع دستی و اشیای هنری، فروشندگان خودرو و صرافی‌ها باید در خصوص مبارزه با پول‌شویی آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی قانون مبارزه با پول‌‌شویی در 28 استان برگزار شده است افزود: بوشهر به عنوان بیست و‌نهمین استان کارگاه مبارزه با پول‌شویی برگزار شده و تا یک هفته آینده باید ساز و کار اجرای قانون مبارزه با پولشویی در آن اجرایی شود.

گل‌پور با بیان اینکه صاحبان اصنافی که مشمول آموزش مبارزه با پول‌‌شویی هستند الزام شرکت در کارگاه دارند گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و تکلیف مشخص شده در قانون چنانچه افراد ملزم به شرکت در این دوره‌ها از حضور در کارگاه‌ها ممانعت کنند مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این نکته که باید اصناف مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنندخاطر نشان کرد: اصناف باید در مبارزه با پولشویی مسیرها برای سوء استفاده پولشویان بسته و عرصه را بر آنها تنگ کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر هم با اشاره به اجرای کارگاه قانون مبارزه با پول‌شویی در بوشهر گفت : انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی با شفاف سازی فضای کسب و کار، امن‌تر شود.

سید حسین حسینی محمدی بیان کرد: هدف از کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی، آموزش و اطلاع رسانی به مدیران ، روسای اتاق اصناف و اعضای اتحادیه‌ها است تا نسبت به قانون ، آیین نامه و دستور العمل اجرایی مبارزه با پولشویی آگاه‌تر باشند.

انتهای پیام/پ

اجرای قانون‌های مبارزه با پولشویی در استان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.