گرامیداشت دهقان فداکار در تبریز

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دهقان فداکار در تبریز برگزار شد.

گرامیداشت دهقان فداکار در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این مراسم که ازسوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و گرامی داشت دهقان فداکار در تبریزاستاندار ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز ترتیب یافته بود ، قشرهای مختلف مردم تبریز و میانه و مسئولان یاد و خاطره ریز علی خواجوی را گرامی داشتند.


حجت الاسلام موسوی شناس رئیس عقیدتی و سیاسی قرارگاه منطقه‌ ای شمال‌ غرب نیروی زمینی ارتش در این مراسم با اشاره اینکه ایثار و فداکاری در فرهنگ ایرانی ریشه دارد گفت : دهقان فداکار یکی از مصداقهای بارز از خود گذشتگی و فداکاری ایرانی ها محسوب می شود.


وی افزود : مردم ایران نه تنها ایثارگر و فداکارند بلکه در عرصه های مختلف در کمک رسانی به سایر هم وطنان تلاش می کنند و همدلی و یاری رسانی در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله بسیار مشهود است.


وی گفت : امثال ریزعلی با از جان گذشتگی و فداکاری درس انسانیت و گذشت به جامعه می دهند و باید جوانان از آنها درس ایثار و فداکاری بیاموزند.


رئیس عقیدتی و سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه انسانهای فداکار در تاریخ ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراوان هستند، افزود: شهدای 8 سال دفاع مقدس که از مکتب عاشورا درس گرفتند نمونه بارزی از ایثار هستند که برای دفاع از دین ، مردم و وطن به شهادت رسیدند.


وی خاطرنشان کرد : شهیدانی چون فهمیده ها و باکری ها و حججی ها در عصر ما درخشیدند و برای همگان الگو و سرمشق شدند.


اَزبرعلی خواجوی معروف به ریزعلی خواجوی دهقان فداکاری است که پس از چند روز بیماری و بستری شدن هفته گذشته در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز درگذشت.


دهقان فداکار در یک روز سرد پاییزی در سال ۱۳۴۱، شب‌ هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد، در آن هنگام برای نجات جان صدها انسان ، لباس خود را آتش زد و جان مسافران را نجات داد.

 

انتهای پیام/خ

 

داستان ایثار ازبرعلی خواجوی با عنوان «دهقان فداکار» در کتاب فارسی سوم دبستان چاپ شده بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.