انتقال دهقان فداکار از میانه به تبریز

ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار ) برای ادامه روند درمان از بیمارستان میانه به بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده است.

انتقال دهقان فداکار از میانه به تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دهقان فداکار چند روز قبل به علت عفونت ریوی در بیمارستان میانه بستری شد اما دیشب برای تکمیل و ادامه درمان خود به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شد.


پس از انتقال ریزعلی خواجوی به تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در بیمارستان ، از وی عیادت کرد.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در عیادت از این قهرمان ملی ، از آموزش و پرورش به علت حذف درس دهقان فداکار از کتاب های درسی دانش آموزان گلایه کرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در هنگام از دهقان فداکار گفت : عفونت ریوی وی تحت کنترل است.


مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم امروز به نمایندگی از طرف وزیر آموزش و پرورش به عیادت ریز علی خواجوی رفت و در جریان روند درمان دهقان فداکار قرار گرفت.

 

ریزعلی خواجوی، روز پنجم اسفندماه سال ۱۳۰۹ خورشیدی در روستای قلعه جوق شهرستان میانه متولد شد.


او در آذرماه ۱۳۴۱ شمسی، در سن ۳۲سالگی شب‌ هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد.


در آن هنگام برای نجات قطار و مسافرانش ، لباسش را با وجود سرمای شدید آذربایجان از تن در آورد و آن را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد.


ریزعلی با این اقدام توانست باعث توقف قطار شود.


به گفتهٔ او پس از توقّف قطار، مردم ناراضی پیاده شدند و او را کتک زدند تا اینکه دهقان فداکار آنها را متوجه خطری که در انتظار مسافران بود کرد.


پس از آنکه مسافران با چشم خود ریزش کوه را دیدند از او به خاطر نجات جانشان تشکر و عذرخواهی کردند.


ریز علی خواجوی خاطره مشترک دانش آموزان ایرانی است و داستانش سال‌ ها با عنوان «دهقان فداکار» در کتاب فارسی مقطع ابتدایی کشورمان چاپ می‌ شد.


این قهرمان ۸۷ ساله دوم آذر امسال بر اثر عارضه کلیوی و ریوی در بیمارستان خاتم الانبیای میانه بستری و دیشب برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا در تبریز منتقل شد.

 

انتهای پیام/خ

 دهقان فداکار از میانه به تبریزمنتقل شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد
۱۳:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تسلیت میگم خدابیامرزه .
آخرین اخبار