موگرینی: تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس منطقه را به دورانی تاریک‌تر برمی‌گرداند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بار دیگر از به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از جانب آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، می‌تواند منطقه را «به دورانی تاریک‌تر بازگرداند.»

او در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: «تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس پیامد احتمالی بسیار نگران‌کننده‌ای دارد. شرایط بسیار حساس است و این تصمیم می‌تواند ما را به دورانی تاریک‌تر از آن‌چه اکنون در آن زندگی می‌کنیم بازگرداند.»

اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های جهان بار‌ها نگرانی خود را درباره این تصمیم ترامپ اعلام کرده بودند.

موگرینی قصد دارد روز جمعه با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و روز دوشنبه هفته آینده با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دیدار کند.

او گفت: «آنچه در این دوران دشوار نیاز داریم خرد و گوش فرا دادن به صدا‌های عاقلانه است که خواستار صلح و واکنش‌های صلح آمیز هستند.»

موگرینی افزود: «این موقعیت دشوار نیازمند تعهد بیش از پیش برای صلح است. نخستین اولویت در حال حاضر این است که تمام طرف‌ها از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند.»

گزارش‌ها حاکی است جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، در ماه‌‎های اخیر با همکاری با یک تیم کوچک برای ارائه پیشنهادی از جانب آمریکا به منظور احیای مذاکرات صلح فعالیت می‌کرده است.

با این‌حال، یک مقام بلندپایه اروپایی گفت: علی‌رغم ارتباط نزدیک با واشنگتن درباره این موضوع، «تاکنون هیچ اثری از احتمال انجام چنین برنامه‌ای مشاهده نشده است.»

انتهای پیام/

 

واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تصمیم ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار