تیتر امشب؛

استاندار کرمانشاه: قرار نیست در حالت بحران بمانیم

استاندار کرمانشاه با بیان ادامه روند کار اسکان موقت گفت: ظرف دو ماه از اسکان اضطراری به اسکان موقت می‌رسیم، شهر حالت عادی به خود گرفته، ادارات و مدارس باز هستند و مسئولین تا پایان بازسازی ها در کنار مردم خواهند بود و جای نگرانی نیست

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بازوند استاندار کرمانشاه در ارتباط تصویری گفت: وسعت زلزله بسیار زیاد بود 8 شهرستان را در برگرفت و تخریب زیادی داشت اما خوشبختانه اجماع خوبی در زلزله انجام شد. حضور رهبر انقلاب، رئیس جمهور و حضور هیئت دولت و مسئولین نشان دهنده این است که اهتمام جدی برای بازسازی مناطق زلزله زده صورت گرفته است.


استاندار افزود: در دو ماه باید به اسکان موقت برسیم و بعد از آن به سمت اسکان دائم برویم. برای اسکان موقت 12 هزار و 500 کانکس قرار است تحویل شود که 8 هزار توسط قرار گاه خاتم و 4 هزار بوسیله مردم انجام گرفته است. ستادهای استانی مشغول آواربرداری و اسکان موقت هستند که باید در دو ماه انجام شود. همزمان کار اسکان دائم شروع شده است. بنیاد مسکن با 8 استان معین در حال همکاری است. در گیلانغرب استان معین قزوین است که کار اسکان موقت در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه: قرار نیست در حالت بحران بمانیم

او در ادامه برای افزایش بیل مکانیکی و کامیون ها گفت: 7500 واحد آواربرداری شده که عقب نیستیم اما اگر احساس شود که کار عقب است از ماشین آلات بیشتری استفاده خواهد شد. کار نصب بیش از 6000 سکو انجام شده است. سکوهای کانکس ها نصب شده، کارگاه ها تجهیز شده و کار سرعت عمل بیشتری گرفته است.


بازوند درباره کمبود سرویس های بهداشتی نیز گفت: سرویس های بهداشتی تاجایی که امکان داشته نصب شده و جای نگرانی نیست.
استاندار کرمانشاه در ادامه درباره اقدامات انجام شده در روستاهای دالاهو گفت: اسکان موقت با هماهنگی قرار گاه سپاه قرار است تا بیست روز آینده انجام شود. بدلیل سرما در این منطقه دالاهو در اولویت است.


او افزود: هیئت دولت از همان روز اول تسهیلات را مصوب کرد. 281 میلیارد تومان کمک های بلاعوض ابلاغ شده که از دیروز کار پرداخت ها شروع شده. مدارس تعیین تکلیف شده اند که بسیاری را خیرین به عهده گرفته اند. در منطقه شاهد سرعت عمل کلیه نیروها هستیم. در اسکان موقت شهری نیز شروع شده است. اسکان اضطراری در شهر به عهده ارتش است.


در اسکان دائم 18 هزار واحد مسکونی صد درصد تخریب شده داریم که 12 هزار در روستا و 6 هزار در شهر ها هستند که نیازمند ساخت دارند. در روستاها و شهرها 34 هزار واحد نیز تعمیری هستند که کار تعمیرات عملا شروع شده، پرونده ها تشکیل شده به بانک معرفی شده اند.
بازوند افزود: در فاز بعدی خانه هایی که فاقد مقاومت باشند در بازسازی دیده شده است.


استاندار در ادامه گفت: باید ظرف دوماه از اسکان اضطراری به اسکان موقت برسیم و با توجه به سرمای هوا همه به سرعت و به صورت شبانه روزی در حال انجام کار هستند و کارها از سوی ریاست جمهوری، دولت، وزارت کشور در حال پیگیری است که کارها به موقع و به سرعت انجام شود. قرارگاه خاتم شش کارگاه مستقر کرده است. وزیر بهداشت امور بهداشتی را به صورت ویژه زیر نظر دارد. بنیاد مسکن و 8 اسکان به صورت ویژه انجام کارها را در دستور کار دارند تا اسکان دائم هرچه زودتر آغاز شود.


در زلزله کرمانشاه بیش از 500 نفر کشته دادیم اما واقعیت این است که مردم هوشمندی به خرج دادند و سریع خانه ها را ترک کردند اما تخریب بسیار زیاد بوده است. مسئولین تا پایان بازسازی ها در کنار مردم خواهند بود و جای نگرانی نیست.


بازوند در ادامه درباره خدمات درمانگاه ها گفت: شهر حالت عادی به خود گرفته و داروخانه ها نیز مشغول کار هستند. ادارات در حال ارائه خدمات هستند. مدارس باز هستند ادارات نیز کار را شروع کرده اند و کار عادی سازی امور در حال انجام است و قرار نیست در حالت بحران بمانیم.


استاندار کرمانشاه در ادامه درباره جلسه امروز ستاد مدیریت بحران گفت: این جلسات از روز زلزله یک روز درمیان تشکیل شده در جلسات برنامه زمانبندی رصد و کنترل می شود. امروز نیز با حضور آقای عادل آذر این حلسه تشکیل شد و قرار شد نظارت های جدی داشته باشند و از ساخت و ساز ها گزارشاتی به مجلس ارائه شود.


او افزود: در استانداری حسب دستور وزیر کشور درحال تهیه مستند از زلزله هستیم که ساختمان هایی که نتوانستند تحمل زلزله را داشته باشند مشخص شود. مستندی درباره امداد و نجات نیز در حال تهیه است . قرار است مشکلات ساخت و ساز ها و استفاده از مصالح نامرغوب شناسایی شود. بیش از 90درصد کشور روی گسل زلزله است که باید به گونه ای ساخت و ساز ها و مقاوم سازی ها انجام شود که بتوانیم با زلزله به خوبی کنار بیاییم.

سنجابی قرماندار سرپل ذهاب نیز در ارتباط تصویری گفت: در حوزه روستایی تاکنون 1300 کانکس اهدایی مردم نصب و تحویل شده است. بر اساس برنامه ریزی قرار است تا آخر دی ماه کلیه کانکس ها تحویل و اسکان موقت انجام شود.
او افزود: تعدادی سرویس بهداشتی در شهر و روستا نصب شده است. امیدواریم که سرویس های بهداشتی د ر روزهای آینده به حد مطلوب برسد.

استاندار کرمانشاه: قرار نیست در حالت بحران بمانیم
او افزود: درخواست بنده به عنوان فرماندار این است که کارها با سرعت بیشتری انجام شود تا مردم از چادر ها به کانکس منتقل شوند.

براساس ارزیابی ها 110 روستا در گیلان غرب تخریب شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. در روند بازسازی پی کنی ها در حال انجام است و 55 واحد آواربرداری شده است.

منبع: سایت شبکه خبر

انتهای پیام/

ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.