العبادی: اقدام آمریکا در انتقال سفارت کشورش به قدس را محکوم می کنیم

نخست وزیر عراق در کنفرانسی خبری گفت کشورش در قبال قصد آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل موضع گرفته است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ نخست وزیر عراق با شرکت در کنفرانسی خبری گفت: دولت عراق در قبال قصد آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل موضع گرفته است، هیئت وزیران این اقدام آمریکا را محکوم می‌کند و نگرانی عمیق خود را در خصوص این مساله و همچنین انتقال سفارت آمریکا به قدس، ابراز می‌دارد.

دولت عراق به شدت درباره پیامد‌های این تصمیم بر روی ثبات منطقه و جهان هشدار می‌دهد. این اقدام موجب اجحاف در مورد حقوق فلسطینی ها، جهان عرب و اسلام و دیگر دین‌ها است، زیرا قدس عنوانی برای همزیستی میان تمامی ادیان و ملت‌ها است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه تصمیمی یکجانبه اتخاذ کند.

حیدر العبادی افزود عراق به شدت این مساله را -که هنوز هم اعلام نشده- محکوم می‌کند. ما از تمامی خوبان و ملت‌های عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان می‌خواهیم که این رویکرد را محکوم کنند. ما نقش خود را در کنار زدن این رویکرد اجرا خواهیم کرد.
وی درباره گفتگو با مقامات اقلیم کردستان عراق گفت: من به طور اساسی آمادگی گفتگو را دارم، اما گفتگو باید بر مبانی صحیح انجام شود تا نتیجه بخش باشد.

من از هر گفتگویی استقبال می‌کنم. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با من تماس گرفت، من به او گفتم موضع من روشن است و من همانطور که موضع خود را در پاریس اعلام کردم آن را در بغداد اعلام می‌کنم و می‌گویم من آماده گفتگو هستم. در سطح دولتی این گفتگو‌ها انجام می‌شود و یک هیئت دولتی از جانب ما و یک هیئت دولتی نیز از سوی آن‌ها به گفتگو با هم بپردازند، اما توجه بر این مساله خواهد بود که کرد‌ها ملت ما هستند.

انتهای پیام/

انتقاد حیدر العبادی به اقدام آمریکا در انتقال سفارت کشورش به قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار