هشدار اردوغان به ترامپ درباره احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس

رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت قدس خط قرمز مسلمانان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی در حزب حاکم این کشور خطاب به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، هشدار داد در صورتی که ترامپ تصمیم بگیرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بشناسد، آنکارا خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی خواهد شد و قطع روابط با اسرائیل را در نظر خواهد گرفت.

اظهارات رئیس جمهور ترکیه، تازه‌ترین هشدار از جانب سران کشورهای مسلمان به واشنگتن درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این شهر به شمار می‌رود.

اردوغان گفت: «قدس، خط قرمز مسلمانان است. چنین تصمیمی می‌تواند برای تمام بشریت هزینه سنگینی داشته باشد. ما کوتاه نخواهیم آمد. ما تا آخر خواهیم جنگید. ممکن است حتی قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل را نیز در نظر بگیریم. من بار دیگر به آمریکا هشدار می‌دهم اقداماتی که بحران‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد، انجام ندهد.»

اظهارات وی در حالی مطرح شده است که جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، گفت رئیس جمهور آمریکا به اتخاذ تصمیمی درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

پیشتر، سفیر فلسطین در آمریکا گفته بود به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از جانب آمریکا «پیامدهای مصیبت‌باری» خواهد داشت و واکنش «استراتژیک و سیاسی» فلسطین را برمی‌‌انگیزد.

انتهای پیام/

 

رئیس‌جمهور ترکیه به همتای آمریکایی خود هشدار داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
آخرین اخبار