مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی:

روزانه ۲۲میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف می شود

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور میانگین ۲۲ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی  عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از آمادگی این شرکت برای تامین سوخت مصارف خانگی و صنعتی در ماه‌های سرد سال خبر داد و افزود: روزانه بطور میانگین ۲۲ میلیون مترمعکب گاز توسط ۸۶۰ هزار مشترک مصرف می‌شود که این میزان سال گذشته درزمان اوج مصرف به ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: ازاین میزان ۳۸ درصد در بخش خانگی، ۳۷ درصد در بخش نیروگاهی، ۱۴ درصد در بخش صنعت و ۱۱ درصد نیز در ایستگاه‌های CNG مصرف می‌شود که با شروع فصل سرما و افزایش تقاضا با هماهنگی‌های که انجام می‌شود.

شیخی گفت: با تامین سوخت جایگزین در نیروگاه‌های استان گاز مصرفی برای جلوگیری از کاهش فشار گاز و یا قطعی آن به شبکه خانگی هدایت و سهم این بخش به ۷۵ درصد در ماه‌های دی و بهمن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نحوه توزیع سوخت گاز از طریق مرکز مانیتورینگ کنترل و نظارت می‌شود اظهارداشت: برای جلوگیری از هرگونه قطعی و یا مشکل در شبکه گاز رسانی بخصوص در زمان اوج مصرف آن باید با اطلاع رسانی و همکاری عمومی مردم و دستگاه‌های اجرایی نسبت به مدیریت مصرف سوخت و صرفه جویی اقدام شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده است عنوان کرد: از ابتدای سال تا به امروز بیش ۱۴ هزار و ۳۰۰ انشعاب گاز طبیعی در روستا‌ها و شهر‌های استان نصب شده است.

شیخی با اشاره به اینکه با این تعداد نصب انشعاب گاز طبیعی، تعداد انشعابات نصب شده استان به بیش از ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ رسید اضافه کرد: گازرسانی به روستا‌های آذربایجان غربی با جدیت تمام پیگیری می‌شود و هم اکنون گازرسانی به ۴۷۶ روستا در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی استان به ۵۰ درصد رسیده است گفت: هم اکنون تعداد ۶۷۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ن.م

ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی 50 درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.