معاون فرماندار جیرفت؛

عدم تخصص ،عامل اصلی بیکاری

عدم تخصص و مهارت های لازم نیروهای جویای کار در شهرستان عامل اصلی بیکاری است.

عدم تخصص ،عامل اصلی بیکاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان میثم ابوسعیدی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری جیرفت در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گفت : هدف از تشکیل و برگزاری کارگروه ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی متولی امر اشتغال در شهرستان و فعالین حوزه کار آفرینی و سرمایه گزاری است.

وی افزود : مسئولان دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران جامعه کسب وکار در شهرستان باید با تکیه بر خرد جمعی ، همکاری وتعامل سازنده زمینه ی تقویت بخش تولید و اشتغال را فراهم کنند تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای متقاضیان کار نرخ بیکاری در شهرستان کاهش یابد .

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری شهرستان جیرفت در این جلسه گفت : از عوامل اصلی بیکاری نیروهای جویای کار در شهرستان نداشتن تخصص و مهارت های لازم برای جذب در واحدهای اقتصادی است .

وی در راستای اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی افزود : طبق مصوبه شورای عالی اشتغال در صورتی که کارگاه ها وبنگاههای اقتصادی نسبت به جذب کارورز مطابق شیوه نامه فوق اقدام کنند تا مدت 6 ماه کارورز از شمول قانون کار خارج می باشد و هیچ گونه حقوق ، مزایاو حق بیمه ای از سوی کارفرما پرداخت نمی شود بلکه دولت آن را پرداخت می کند.

ابوسعیدی گفت : تعداد کاروزانی که در این طرح برای شهرستان جیرفت اختصاص داده شده است 249 نفر می است و طرح کارورزی فرصت بسیار خوبی برای جویندگان کار در رشته های مختلف دانشگاهی است که فارغ التحصیلان واجد شرایط میتوانند با مراجعه به سایت کارورزی ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ح

عدم تخصص ومهارت علت بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار